مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: کوهبنان بالاترین و قلعه‌گنج کم ترین نرخ باسوادی را در استان کرمان به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کرمان با اشاره به اینکه میانگین باسوادی در شمال استان کرمان نسبت به کل استان بالاتر است، گفت: شهرستان کوهبنان بالاترین نرخ باسوادی و شهرستان قلعه‌گنج کم ترین نرخ باسوادی را در استان کرمان به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، میانگین باسوادی کشور ۹۴.۷ درصد بوده که این میزان در استان کرمان ۹۲.۳ درصد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه دیروز حدود ۶۰ درصد از دانش‌آموزان در مدارس حضور یافتند، بیان کرد: سلامت دانش‌آموزان برای ما مهم است و در رعایت دستورالعمل های بهداشتی سخت گیرانه عمل خواهیم کرد.

او افزود: تعداد دانش‌آموزان در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه، یعنی یک‌ سوم مدارس سطح استان کرمان کمتر از ۵۰ نفر است که در آن‌ها رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ آسانی قابل اجرا است.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: به منظور رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی همه کلاس‌های مدارس سطح استان، دانش‌آموزان خود را تقسیم‌بندی کرده‌اند و تعدادی از دانش‌آموزان در روز‌های زوج و تعدادی دیگر در روز‌های فرد سر کلاس درس حاضر می‌شوند.

او با اشاره به اینکه آموزش باید استمرار پیدا کند، بیان کرد: در کنار آموزش حضوری، آموزش مجازی از طریق سامانه شاد، تلویزیون و ... هم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.