ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس‌جمهور برکنارشده کشور آفریقایی مالی برای درمان بیماری به امارات سفر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه اعلام کردند ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس‌جمهور برکنارشده کشور آفریقایی مالی که به دست کودتاچیان از قدرت پایین کشیده شده و پس از مدتی زندانی شدن آزاد شده بود، به امارات سفر کرده است.

منابع فرودگاهی، خانواده رئیس‌جمهور سابق مالی و همچنین منابع آگاه در هیات نظامی حاکم بر این کشور اعلام کردند ابراهیم کیتا روز شنبه برای درمان بیماری، باماکو، پایتخت این کشور آفریقایی را به مقصد ­امارات ترک کرد.

کودتاچیان نظامی در ۱۸ آگوست هنگامی که گروهی از سربازان مالی کنترل یک پایگاه نظامی در نزدیکی باماکو را به دست گرفتند، کیتا و برخی دیگر از مقامات عالی رتبه را بازداشت و زندانی کردند.

پس از آنکه کیتا استعفای خود و انحلال پارلمان را اعلام کرد، رهبران شورشی کمیته ملی نجات مردم را به عنوان ارگان اصلی حاکم مالی معرفی کردند.

«آسیمی گوییتا» که هفته گذشته به همراه گروه دیگری از مخالفان کودتای نظامی را در مالی طرح ریزی کرد، مستقیما از سوی نظامیان آمریکا، آلمان و فرانسه آموزش دیده است. پیش از این نشریه فارین پالیسی از ردپای ارتش آمریکا در کودتای نظامی مالی پرده برداشته بود.

کودتاچیان مالی ۱۲ روز پس از کنار زدن ابراهیم بوبکر کیتا از قدرت، «آسیمی گویتا» را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار