رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: رفتار کرونا به‌شدت پیچیده و همین مسئله سبب دشوار شدن روند مبارزه و پیشگیری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درجلسه ستاد مدیریت بحران قم که روزچهارشنبه با حضور استاندار درسالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: روند ابتلا به کرونا در حالی در قم صعودی است که این آمار در استان‌های دیگر نزولی است.

او افزود: رفتار کرونا به‌شدت پیچیده است و همین مسئله سبب دشواری روند مبارزه و پیشگیری شده است از این رو  برای شکست کرونا باید رعایت  شیوه نامه های بهداشتی به بالای ۹۵ درصد برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که  ۴۰ درصد از مبتلایان به کرونا هیچ علامتی ندارند، ادامه داد: با پایان سفر‌های اخیر در تعطیلات گذشته، روند کنترل موج دوم کرونا دشوار شده و با آغاز فصل پاییز نیز باید منتظر موج سوم این بیماری باشیم.

قدیر عنوان کرد: واکسن کرونا در صورت کشف و تولید انبوه هرگز ضمانت بر شکست کرونا ندارد و باید با هرگونه رویکرد عادی پنداری این ویروس برخورد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شرایط کنونی و قرار داشتن قم در وضعیت قرمز کرونایی، بازگشایی مدارس به‌صورت فیزیکی محلی از اعراب ندارد.

او تاکید کرد: بسیاری از افرادی که امروز در بیمارستان‌ها بستری هستند برای بار دوم درگیر این ویروس شده‌اند به همین دلیل نمی‌توان به ایمنی جمعی دلخوش کرد.

قدیر با اشاره به اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی گفت: تغییر سبک زندگی و سازگاری با کرونا مهمترین عامل در کنترل و جلوگیری از شیوع بی‌امان کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بهداشت عمومی، واکسن و ایمنی جهانی سه‌راه حل اصلی شکست کرونا است که تا قبل از سال ۲۰۲۱ امکان رسیدن کامل به آن‌ها وجود ندارد.

او اظهار کرد: قرار بود تا به امروز ۴۰۰ هزار ماسک از طریق تهران به قم اختصاص یابد که تاکنون حتی یک عدد ماسک هم به قم اختصاص نیافته است.

قدیر تاکید کرد: میزان رعایت موارد بهداشتی در مراکز درمانی و درمانگاه‌های قم به ۸۴ درصد رسیده است، همچنین ۹۵ درصد از نوبت‌دهی‌ها در بیمارستان‌های دولتی قم، غیرحضوری انجام می‌گیرد.

او بیان کرد: میزان رعایت موارد بهداشتی مردم قم و هیئت‌های عزاداری ۸۰ درصد بود.

قدیر همچنین با اشاره به پیشنهاد دفن اموات شهر‌های تابعه در قبرستان‌های محلی گفت: این افراد را می‌توان با رعایت دستوالعمل های بهداشتی در محل زندگی آن‌ها دفن کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار