قبادیان گفت: استان ایلام جزو ۱۰ استان پیش رو در تهیه سند آمایش سرزمینی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام ، کاهش نرخ بیکاری استان از ۱۷ به ۶.۵ درصد را جای تقدیر دانست و گفت: این تغییر معنادار از جایگاه رتبه آخر به رتبه سوم کاهش بیکاری در کشور جالب توجه است و اینجا بایست از همه عوامل و دست اندرکاران تقدیر و تشکر کرد.

او در ادامه ایلام را جزو ۱۰ استان پیشگام کشور در تهیه سند آمایش سرزمین عنوان کرد و گفت: استان ایلام جزو ۱۰ استان پیش رو در تهیه سند آمایش سرزمینی است و این جای خوشحالی دارد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صمت ، اظهار کرد: این سند می‌تواند مبنای درست علمی و مدیریتی در برنامه ریزی شود تا شاهد پیشرفت و ترقی هرچه بیشتر در این استان باشیم.

قبادیان ادامه داد: از زمان ابلاغ سند چشم‌انداز تاکنون شاهد افت و خیز‌هایی در اجرای آن بوده ایم و امروز در بحث داشتن سند آمایش و برنامه‌های آمایش بر اساس توانمندی‌های استان‌ها و مزیت‌هایی که در مباحث مختلف به ویژه اقتصادی قوت گرفته است می‌توان بر روی این سند کار کرد و شاخص‌ها را علمی‌تر کرد تا شاهد دستاورد‌های خوب و مثبت بیشتری شویم.

او با اشاره به اجرای طرح تاپ در کشور ، مطرح کرد: این سامانه در راستای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ایجاد شده تا صنعت چالش‌های خود را در این سامانه مطرح کرده و دانشگاه در قالب رساله‌ها و تز‌های دانشگاهی در مورد این چالش‌ها تحقیق کند و راه حل‌های فناورانه برای چالش‌های صنعت ارائه دهد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.