معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از مرکز زیست فناوری و گیاهان دارویی و مرکز نگهداری و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه پردیس شماره یک دانشگاه علوم پزشکی ایلام بازدید نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ به مناسبت هفته دولت ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با همراهی استاندار ایلام، معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، مسئولان استانی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از مرکز زیست فناوری و گیاهان دارویی و مرکز نگهداری و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه پردیس شماره یک دانشگاه علوم پزشکی ایلام بازدید نمود.

کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جریان بازدید از مرکز زیست فناوری و گیاهان دارویی گفت: این مرکز هم اکنون با وجود برخی از تجهیزات در راستای پیشبرد اهداف خود در حال فعالیت است.

او ادامه داد: با توجه به نیاز استان به وجود دستگاه hplc که برای شناسایی سموم به کار می‌رود ، در جهت استقرار این دستگاه در مرکز زیست فناوری و گیاهان دارویی دانشگاه نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین در ادامه برنامه‌های خود از مرکز نگهداری و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بازدید نمود.

در جریان این بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: مرکز نگهداری و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی معاونت تحقیقات دانشگاه در دو فاز و در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع در دو طبقه در حال ساخت است.

 کریمیان بیان کرد: تا کنون برای احداث این مرکز بالغ بر ۵ میلیارد ریال از سوی دانشگاه هزینه شده که برای تکمیل و تجهیز نهایی آن نیازمند ۲۵ تا ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر هستیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.