مدیرکل بهزیستی کرمان گفت: استان کرمان بیش از سه درصد رشد سالمندی دارد که با توجه به کاهش تولد با شتاب بیشتری پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان در نشست شورای سالمندان استان کرمان که امروز برگزار شد، با اشاره به سرشماری سال‌های ۷۵ و ۹۵ گفت: استان کرمان بیش از سه درصد رشد سالمندی دارد که با توجه به کاهش زاد و ولد با شتاب بیشتری پیش می‌رود. 

او اقدامات صورت گرفته و زیرساخت‌های ایجاد شده در خصوص سالمندان در استان کرمان از جمله همکاری دستگاه‌های اجرایی را  قابل قبول دانست و افزود: با توجه به شرایط سالمندی جامعه، باید توجه و نگاه ویژه تری به این حوزه داشته باشیم.

صادق زاده با اشاره به اینکه محیط‌های دوستدار سالمند به شرایط بهتر زندگی سالمندان کمک می‌کند، بیان داشت: در پنج شهرستان استان کرمان، محیط دوستدار سالمند طراحی شده که باید آن را به سایر شهرستان‌ها تعمیم داد و در کنار آن کیفیت محیط و شرایط را نیز ارتقا دهیم.

او با بیان اینکه شرایط کرونایی ممکن است برخی اقدامات را در ارتباط با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای بهتر کردن شرایط زندگی سالمندان متوقف کند، تصریح کرد: فرهنگ سازی، ارائه خدمات به سالمندان و محیط مناسب از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز برای سالمندان است.

 مدیر کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه یکی از اقدامات مناسب سازی است و بسیاری از موارد آن، نیازمند دستورالعمل و ساز و کار ملی نیست و می‌توان از ظرفیت‌ها و امکانات استان استفاده کرد، افزود: از شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم برنامه خود را برای مناسب سازی است ارائه دهند تا بتوانیم مشکلاتی را که در زمینه افراد معلول، جانباز و سالمند با آن مواجه هستیم، برطرف کنیم.

او گفت: فراهم کردن شرایط مناسب در ساختمان پزشکان و همچنین قرار دادن فضایی در اتوبوس‌های شهری از جمله مواردی بوده اند که بار‌ها درخواست کرده ایم؛ اما همچنان این خلا وجود دارد.

صادق زاده افزود: هفته سالمند فرصت مناسبی برای  آگاهی بخشی به جامعه و ارائه خدمات به سالمندان است و باید جامعه را به این سمت سوق داد تا مشارکت خوبی در بحث سالمندی داشته باشد.

صادق زاده بیان داشت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در مراکز سالمندی استان کرمان مشاهده نشده است و هیچ مشکلی نداشته ایم.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار