نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرد شرکت کنندگان کمیسیون مشترک برجام مصمم هستند که تمام تلاش خود را برای حفظ آن انجام دهند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود از تعهد اعضای کمیسیون مشترک برجام به توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

اولیانوف در این پیام توئیتری نوشت: جلسه کمیسیون مشترک برجام (# JCPOA) امروز در وین نشان داد که شرکت کنندگان آن کاملا به توافق هسته‌ای متعهد بوده و مصمم هستند که تمام تلاش خود را برای حفظ آن انجام دهند.

او پیشتر در یک پیام توئیتری آمریکا را عضو خودخوانده برجام توصیف کرده و نوشته بود: نشست کمیسیون مشترک برجام با مشارکت همه اعضای واقعی (و نه خودخوانده) توافق هسته‌ای تا ساعاتی دیگر در وین آغاز می‌شود. رایزنی‌ها در چارچوب‌های مختلف در جریان است.

نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر با توجه به تلاش‌های آمریکا برای نابودی برجام برگزاری این نشست را به موقع خوانده بود.

در ۲۰ اوت، آمریکا با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت خواستار آغاز روند بازگشت خودکار [تحریم‌ها] شده بود که به طرف‌های برجام اجازه می‌دهد خواستار بازاعمال تحریم‌های چندجانبه‌ای علیه ایران شوند که ذیل مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران رفع شده است. فرانسه، آلمان و انگلیس یادآور شدند که آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای در تاریخ ۸ مه ۲۰۱۸، به مشارکت خود در برجام خاتمه داده است.

آمریکا پس از ناکامی در تصویب تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، با استناد به برجام (علیرغم خروج از آن) تاکید کرد مکانیسم ماشه را فعال خواهد کرد و به این ترتیب تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را باز می‌گرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار