سخنگوی وزارت خارجه چین از توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال و ابراز امیدواری کرد که مفاد این توافق عملی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین، طی کنفرانس خبری خود در روز پنج‌شنبه، به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد و از آن استقبال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: «چین از توافق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران استقبال می‌کند و حل‌وفصل توافقات پادمانی در پی رایزنی‌های دوستانه را تحسین می‌کند».

ژائو لیجیان در ادامه افزود: «امیدوارم که همکاری‌های دو طرف ادامه یابد و به توافق عمل شود». وی از دو طرف خواست تا اقدامات سازنده‌ای را در این خصوص انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن انتقاد از یک‌جانبه گرایی آمریکا، تاکید کرد: «بار‌ها ثابت شده که قلدری یک طرفه موجب افزایش احتمال تقابل می‌شود، اختلافات تنها می‌تواند از راه مذاکرات کاهش یابد».

ژائو لیجیان نهایتا خاطرنشان کرد: «تمام طرف‌ها باید تحت شرایط کنونی مسیر درست را ادامه دهند و ضمن استناد به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، برای حل‌وفصل دیپلماتیک و سیاسی مسئله هسته‌ای ایران تلاش کنند».

چانگ هوآ سفیر چین در تهران ضمن بازنشر بیانیه وزارت خارجه چین، از توافق ایران و آژانس انرژی اتمی استقبال کرد.

براساس توافقی که بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاصل شده، تهران به صورت داوطلبانه مقدمات عملی شدن درخواست آژانس برای بازدید از دو مرکز مهم هسته‌ای را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، آژانس متعهد شده که از اطلاعات حساس و محرمانه ایران در دو مرکز هسته‌ای مذکور صیانت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار