امام جمعه بوشهر گفت: محرم، ماه هدایت انسان از افق کربلا با طلوع خورشید حضرت ابا عبدالله الحسین «علیه السلام» است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه این هفته خود ماه محرم را ماه هدایت انسان از افق کربلا با طلوع خورشید حضرت ابا عبدالله الحسین «علیه السلام» دانست و بیان کرد: محرم ماه نجات و هدایت انسان در آخرین مرحله به دست انبیا و دین خاتم به رنگ شهادت است.

او ادامه داد: نهضت کربلا قیام آفرینش فهم صحیح از اسلام و خیزش مقاومت در مقابل انحراف و تحریف و تهاجم بیگانگان و خودی‌های منحرف و قدرت طلب به هر قیمت است.

امام جمعه بوشهر افزود: نهضت حضرت ثارالله، شمس الشموس تمامی اندیشه‌ها و حرکت‌های انسانی است. ماهِ هزینه کردن خود برای دیانت و انسانیت، و ماه آموزش اسلام ناب محمدی است. نام حسین و راه حسین «علیه السلام» هرگز فراموش نخواهد شد. زیرا راه خدا که جاودان است همان راه حسین «علیه السلام» است. 

صفایی بوشهری عنوان کرد: سالروز قیام و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین «علیه السلام» و یارانش به ویژه ابوالفضل العباس و امام سجاد «علیه السلام» را تسلیت عرض می‌کنم و امید دارم در دنیا رهرو راه حسین و در آخرت مورد شفاعت ایشان قرار بگیریم.


بیشتر بخوانید

هر فرد یک پیام رسان حسینی شود


او تاکید کرد: قیام عاشورا به همگان آموخت که باید در طول تاریخ برای دیانت تا پای جان مقاومت کرد. رمز موفقیت و ماندگاری اسلام و جهان تشیع به رهروی از راه حسین «علیه السلام» است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در این شرایط حاکم بر جهان و وجود بیماری ویروس کرونا از تمامی نهاد‌های فرهنگی به ویژه هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه ها، رسانه‌های فرهنگی به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت و مداحان و فعالان فرهنگی و مردم عزیز به جهت برگزاری مراسم حسینی و انعکاس موفق و موثر آن با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم و از اینکه مردم حسینی ایران با شعار «هر خانه یک حسینیه» فضای فرهنگ حسینی را گسترش مثال‌زدنی کردند سپاس ویژه خود را تقدیم آن خانواده‌های محترم می‌کنیم و امید دارم حضرت ابا عبدالله الحسین «علیه السلام» حاجات همگان را برآورده کند و هر چه زودتر این بیماری را ریشه کن گرداند.

صفایی بوشهری بیان کرد: هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم. این شهدای گرانقدر نماد خدمت کارآمد، صادقانه و الگویی مناسب برای دولتمردان می‌باشند.

او گفت: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» خطاب به دولت مطالب مهمی ایراد فرمودند که امید دارم در این سال آخر در عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به ویژه معیشت مردم و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با اتکا به قدرت داخلی و اعتماد به نخبگان مملکت بتوانند به وعده‌های خود عمل کنند و مردم را از شرایط سخت کنونی بیرون آورند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: شهادت شهید والامقام رئیسعلی دلواری و یارانش را گرامی می‌داریم. بزرگ مردی که در عرصه مقاومت ضد استعماری بر اساس اسلام خواهی و صیانت از کیان کشور، الگو و نماد است. امید دارم با تأسیس بنیاد بین‌المللی رئیسعلی دلواری مکتب انقلابی آن شهید ارجمند جهانی گردد و هر چه زودتر مرقد مطهر آن راد مرد گرانقدر که مراحل پایانی خود را طی می‌کند به اتمام رسد. از بزرگوارانی که در این عرصه تلاش می‌کنند به ویژه خانواده محترم ایشان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

صفایی بوشهری گفت: شکست‌های مکرر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل نشان از افول قدرت آن جرثومه و کانون شرارت، جنایت و خیانت جهان است و تحریکات اخیر جهان استکبار را در فلسطین و لبنان و سوریه محکوم می‌کنیم و حمایت قاطعانه خود را از مردم عزیز فلسطین، لبنان و حزب الله عزیز اعلام می‌داریم.

او افزود: خداوند ظهور حضرت بقیه الله الاعظم «روحی فداه» را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان و تقوا، اخلاق، بصیرت و مجاهدت، ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام و شهدا را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/م

صفایی بوشهری
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.