امام جمعه بوشهر از عزاداران حسینی خواست مراسم سوگواری محرم را پر محتوا برگزار کنند و ضمن استفاده از فضای مجازی، هر فرد به یک پیام رسان حسینی تبدیل شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه این هفته خود با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، این ماه را ماه ولایتمداری و مجاهدت در راه اسلام ناب محمدی (ص)، ماه عبرت آموزی و آموزش اسلام خواهی در مقابل تمامی تهاجم ها، تحریف‌ها و تحریم‌ها و ماه مجالس سوگ و بیعت مجدد با مکتب سید الشهداء عنوان کرد و افزوده است: نام و راه حسین(ع) هرگز فراموش نمی‌شود؛ زیرا راه خداست و راه نجات و کمال انسان در تمامی دوران به ویژه شرایط کنونی جهان است. آینده جهان به نام حسین (ع) رقم خواهد خورد.

او از همه مراکز مذهبی و مردم خواسته است: مراسم آسمانی سوگواری آن حضرت را پر محتوا برگزار، و منازل خود را به یک حسینیه تبدیل کنند. همچنین با حفظ دستور العمل‌های بهداشتی حافظ سلامت خود و جامعه باشند، فضای اجتماعی را مزین به نماد‌های حسینی کنند، از فضای مجازی نهایت استفاده را ببرند و هر فرد یک پیام رسان حسینی شود.

امام جمعه بوشهر با تبریک اول شهریور روز پزشک و پنجم شهریور روز دارو ساز، و گرامیداشت یاد شهدای عرصه پزشکی عنوان کرده است: نیروهای بهداشت و درمان در عرصه سخت مبارزه با ویروس کرونا در امتحانی مشقت بار سربلند شدند.


بیشتر بخوانید


صفایی بوشهری، از مسئولان خواسته است از نیروهای درمان و داروسازی برای تولید محصولات دارویی و خود کفایی در این عرصه حمایت کنند و از بخش خصوصی تقاضا کرده در این زمینه سرمایه گذاری کند.

او، عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی و درخواست تجدید تحریم ایران و فعال شدن سازوکار ماشه را به درخواست آمریکا محکوم کرده و تاکید کرده است: گذشت زمان ماهیت وابسته سران کشور‌های مرتجع عربی را یکی پس از دیگری آشکار می‌سازد و بی تردید امارات و دیگر کشور‌های عربی آمریکایی مسئول تمامی تحرکات نظامی و امنیتی در خلیج فارس و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه  هستند.

امام جمعه بوشهر همچنین با گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر در آغاز ماه محرم، بیان کرده است: همواره این فریضه نجات بخش و کمال آفرین در ادیان الهی مطرح شده و عقلانیت فردی و اجتماعی هم بر آن تاکید دارد. این فریضه مهم و موثر موجب پالایش جامعه و مایه آراستگی به فضائل و پیراستگی از رذائل می‌شود.

صفایی بوشهری، از همه مسئولان نظارتی و قضائی نیز درخواست کرده است که در موضوع مقابله با فساد در تمامی ابعاد آن به ویژه فساد اقتصادی و فرهنگی تلاشی وافر داشته باشند و با پدیده‌هایی مانند زمین خواری و سوداگری‌های مالی به اشکال مختلف، قاطعانه برخورد کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.