معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: تاکنون ۷۲ میلیارد تومان برای جبران خسارات کرونا در قم پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهرداد غضنفری،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم با بیان این که کرونا به ۴۰ هزار واحد اقتصادی در استان قم خسارت زده است گفت: ۶۴۲ میلیارد تومان از سوی دولت برای جبران خسارات کرونا به استان قم ابلاغ شد که تاکنون ۷۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و ۴۰ درصد پرداخت شده است.


او افزود: فعالیت و اشتغال واحد‌های تولیدی ، بازگرداندن واحد‌های راکد و تعطیل به چرخه فعالیت، ارتقای ظرفیت واحد‌ها و توسعه و ایجاد واحد‌های جدید تولیدی، سیاست استان در زمینه اقتصادی است.


غضنفری عنوان کرد: تا پارسال ۴۶ واحد صنعتی و تولیدی راکد و تعطیل احیا شدند که امسال به ۵۶ واحد خواهد رسید.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم، از وجود ۳۸۵ طرح نیمه تمام صنعتی هم در استان خبر داد و تاکید کرد: اتمام این طرح‌ها به ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که در صورت راه‌اندازی، ۱۰ هزار نفر را مشغول به کارخواهد کرد.


او بانک‌ها را مهم ترین منبع تامین سرمایه مورد نیاز واحد‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: مجموعه بانک‌های دولتی و تجاری استان تا قبل از سال ۹۶ نقش اثرگذاری در تولید نداشتند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم اضافه کرد: تا سال ۹۶، مجموعه بانکی استان قم یک صد میلیارد تومان به بخش صنعت پرداخت کرده بود، اما در دو سال گذشته این میزان به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.


 غضنفری ادامه داد: با این وجود هنوز بانک‌های خصوصی پا به این عرصه نگذاشته اند و این درحالی است که ۴۰ درصد منابع بانکی استان در بانک‌های خصوصی است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در ادامه به طرح‌های صنعتی و کشاورزی هفته دولت اشاره کرد و گفت: ۳۲ طرح صنعتی و ۲۷ طرح کشاورزی باهزینه ۳۲۵ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید و برای یک هزار نفر شغل ایجاد کرد.


او  افزود: در یک سال گذشته مجموعاً ۲۶۶ طرح اقتصادی در استان به بهره برداری رسید که موجب اشتغال ۳۸۰۰ نفر شد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در پایان گفت:نرخ بیکاری با کاهش ۸ دهم درصدی به ۱۰ و دو دهم درصد در قم رسیده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار