مدیرعامل توانیر در خصوص تخفیف صد در صدی بهای برق مشترکان توضیحاتی را ارائه داد.

چه کسانی از تخفیف صدرصدی بهای برق بهرمند می شوند؟به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدحسن متولی زاده مدیر عامل توانیر  امروز (چهارشنبه ۵ شهریورماه) با اشاره به این که طرح برق امید با هدف اصلاح الگوی مصرف همه خانوار‌های ایرانی تدوین شده است، اظهار کرد: وزارت نیرو در سه سال گذشته طر‌ح‌های تشویقی مختلفی را برای عبور از پیک بار اجرا کرده است، چرا که در تابستان مصرف برق افزایش بسیاری می‌یابد.

 متولی زاده ادامه داد: درهمین راستا به صنایع و کشاورزان مشوق‌هایی اختصاص می‌یابد که مصارفشان را جا به جا کنند و به ساعت‌های دیگری انتقال دهند که با بهره گیری از همین ابزار‌های تشویقی، تابستان سال گذشته و امسال را که گرمترین تابستان در طول ۳۰ سال گذشته بود، با موفقیت پشت سرگذاشتیم و در دو سال متوالی (۹۸ و ۹۹) نیز تنها یک درصد رشد را تجربه کردیم، این درحالی است که در سال‌های گذشته رشد ۵.۲ درصدی نیز ثبت شده است.

او اضافه کرد: سال گذشته ۱۲۰ هزار و امسال ۲۹۴ هزار تفاهمنامه با مشترکان صنعتی و کشاورزی به امضا رسید و برهمین اساس سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به این دو گروه از مشترکان اختصاص یافت که در صورتحساب‌های برقی آن‌ها لحاظ شد.

او کسب این موفقیت را نتیجه تعامل و همکاری همه مشترکان دانست و اظهار کرد: نکته مهم دیگر آنکه در کنار کاهش رشد پیک به یک درصد، براساس آمار‌ها مصرف برق صنایع در ۵ ماه گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است که نشان دهنده بالارفتن میزان تولید و رونق صنایع و افزایش بهره‌وری است.


بیشتر بخوانید


 متولی زاده همچنین با بیان این که سال گذشته ۸ میلیون خانوار مشمول مشوق‌های برقی شدند و ۱۰۶ میلیارد تومان به آن‌ها پاداش اختصاص یافت، در خصوص برق امید گفت: با توجه به اجرایی شدن طرح برق امید که از دو ماه دیگر به صورت رسمی کلید خواهد خورد، همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت کنند.

 مدیرعامل توانیر در عین حال به وجود ۳۰ میلیون مشترک خانگی در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون مشترکان خانگی کشور در دو دسته "زیر الگو" و "بیش از الگو" تقسیم بندی می‌شدند که هرکدام تعرفه خاص خودشان را دارند.

 متولی زاده با اشاره به این که ۸۵ درصد از مشترکان زیر الگو برق مصرف می‌کنند و تنها ۱۵ درصد بالاتر از الگو‌های تعیین شده مصرف برق دارند، اضافه کرد: در طرح برق امید مشترکان زیر الگو هم به دو دسته خوش مصرف و کم مصرف تقسیم بندی می‌شوند.

او در پاسخ به پرسشی در خصوص آنکه ۳۰ میلیون نفر مشترکی که در طرح برق امید از تخفیف صد در صدی بهای برق بهره مند می‌شوند، چه تعداد از مشترکان را شامل می‌شود؟ گفت: حدود ۸ و نیم میلیون مشترک ما در این محدوده هستند و البته تا زمانی که کم مصرف باقی بمانند، از تخفیف صد در صدی بهره‌مند خواهند شد.

 متولی زاده در عین حال تصریح کرد: مشترکان خوش مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم مصرف‌ها برسانند و از تخفیف صد در صدی بهای برق مصرفی بهره‌مند شوند.

او با اشاره به این که تعرفه‌های برق پلکانی است و هرچه از میزان مصرف برق مشترکان کاسته شود، مزایای اقتصادی برای خانوار‌ها دارد، گفت: به طور مثال اگر مشترکان ۱۰ درصد مصرف برق خود را کم کنند، ۲۰ درصد از هزینه برقشان کم می‌شود و اگر ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهند، شاهد کاهش ۴۰ در صدی هزینه برق مصرفی خواهند بود.

 متولی زاده در خصوص نحوه اجرای طرح نیز گفت: ما ابتدا به مردم اطلاع رسانی خواهیم که در چه گروهی از مصرف قرار دارند و سپس برای مشترکانی که در گروه‌های خوش مصرف و پرمصرف قرار دارند، راهکار‌های کاهش مصرف برق را آموزش خواهیم داد.

 مدیرعامل توانیر با بیان این که در تابستان وسایل سرمایشی و در سایر فصل‌های سال سیستم‌های روشنایی سهم عمده مصرف را دارند، افزود: استفاده از لامپ‌های LED و غیره می‌تواند باعث کاهش ۱۲ درصدی مصرف برق شود.

 متولی زاده همچنین استفاده از وسایل قدیمی و پرمصرف را نیز از دیگر دلایل بالا بودن مصارف و هزینه برق خانوار‌ها عنوان کرد و با اشاره به این که هم اکنون ارزانترین برق دنیا را داریم گفت: دولت بابت تولید برق باید یارانه بپردازد زیرا در حالی که قیمت تمام شده برق بدون احتساب هزینه سوخت، ۱۵۰ تومان و با احتساب هزینه سوخت بیش از ۳۵۰ است، میانگین دریافتی ما از مشترکان بابت هرکیلووات ساعت برق مصرفی تنها حدود ۸۰ تومان است.

او همچنین با اشاره به برخی مزایای اجرای طرح برق امید گفت: هرچه از میزان مصرف بخش خانگی کمتر شود می‌تواند به بخش صنعتی تزریق و باعث رونق تولید و صنعت شود.

 متولی زاده با تاکید برآنکه برق در بخش خانگی برای رفاه و آسایش مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما به هیچ عنوان به دنبال کاهش سطح رفاه مردم نیستیم، بیان کرد: همانطور که پیشتر نیز عنوان شد، با انجام راهکار‌های ساده‌ای می‌توان مصرف را بهینه کرد.

او گفت: با مصرف هر یک کیلووات ساعت برق یک کیلوگرم CO۲ تولید و در جو منتشر می‌شود و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته با اجرای این طرح، ۹ میلیارد کیلووات ساعت از مصرف برق کاسته و در ادامه از انتشار ۹ میلیون تن گاز CO۲ به جو جلوگیری می‌شود.

 متولی زاده تصریح کرد: این میزان همچنین معادل صرفه جویی یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای نفت است و جلوگیری از قطع ۳۲۰ میلیون اصله درخت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من نمیدونم چرا خود وزارت نیرو برقی که براش 350 تومان هزینه داره رو تبدیل به ارز دیجیتال نمیکنه؟ که بخشی از شکاف 80 تومنی تا 350 تومنی رو برا خودش پر کنه؟ به جای اینکه دولت از یارانه پنهان بخواد این ضرر رو جبران کنه.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
ما که در عمل عکسشو می بینیم، ما خانواده 2 نفری و شاغل و بسیار کم مصرف در برق و آب و گاز و.. هستیم و تشویق که نشدیم بلکه مرتب از این بابت توسط شرکتهای مربوطه تنبیه شده ایم ،در آپارتمان نوسازی بودیم به دلیل کم مصرفی به بهانه خرابی فقط گنتور گاز و آب ما را تعویض کردند و کنتور گاز کوچکتری آوردند،بعد به خانه ویلایی رفتیم باز هم از بین کلیه خانه ها به بهانه کنتور دیجیتال کنتور برق را عوض کردند و کنتوری با آمپر پایین و کنتور گاز را هم بی بهانه تعویض و کنتور کوچک جایگزین کردند،این اگر تنبیه نیست اسمش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
این که کارشناسی نشده
یعنی چی کاهش بده
وقتی کسی به اندازه ضرورت مصرف میکنه لامپ اضافی رو خاموش میکنه کولر استفاده نمیکنه لامپ ها هم کم مصرفه میمونه یخچال و تلویزیون ولباسشویی و جارو برقی که مصرف شون معلومه
پس یعنی کسی قبلا بهینه مصرف میکرده نمیتونه کاهش بده بنابراین باید برحسب مصرف کیلووات نفر در ماه اعلام کنند
بلاخره یک خانواده دو نفری با چهار یا پنج نفری فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
آب مجانی برق مجانی و اینکه اتوبوس مجانی شعار بود مثل شعار حسن روحانی قبل از انتخابات
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
شما پول از ما نگیررر تخفيف پيشكش
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
ما دیدیم که یه عده ایی از مالیات معاف باشن حتی سربازی هم نرن و یارانه هم بگیرن // ولی تا بحال ندیدیم کسی اب و برق معاف بشه // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
من حدودا 40 سال قبل یادم میاد بعضی اوقات قیض اب و برق که برامون میاومد // نوشته بود معاف
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
مایه همسایه داریم بیشتر مواقع خونه نیستن وگاز کمی مصرف کردن شرکت گاز اومد کنتور گاز روعوض کرد برا اینکه تخفیف ندن گفتند کنتور خرابه اگردولت هم بخواد برامردم کاری بکنه عده ای هستند نمیذارن چون مریض وعقده ای هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
حتما اونا رایگان میشن که کنتورشون اصلا بارنشدمن بدبخت چی توروستای دورافتاده لایه مغازه که کفاف نون روزم هم نمیده برقشو زدن تجاری ماهی پونصدمیاد به نظرتون عدالت کجاست ها برم عدالت کجاپیداکنم بقران توشش ماه برق من سه میلیون شده توی روستایی که هیچ گونه امکانات نداره کی صدای منو میشنوه کی به حرف من اهمیت میده برم یقه کیو بگیرم آخ صداخ وصدافسوس بااین همه منابع دلمون به چی خوش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اینها همه دروغه قبض خونمون به دلیلی که خونه نبودیم (ادعا ندارم که کم مصرف کردم) طی 130روز 42کیلو وات مصرف داشتیم فقط آبونمان حساب شد 47666 ریال وهمه جزئیات دیگه دقیق حساب شد 80000ریال پس من یکی به چشم دارم با سند میگم دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اونایی که اصلا مصرف نکنن شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی میشن :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
آنقدر اما و اگر و تبصره و ماده و دلیل میارن که شامل هیچکس نشه.
اینا همش مشقی هست باور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
برق برای تهرانی های که شمال ویلا دارن رایگان میشه
برای من که فرد عادی هستم نه ... همه مردم باید بهره بردار بشن نه کسی که سیستم برقیش برای بیست سال قبل حتی پول خرید لوازم گرون برقی رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
لطفا برق مصرفی راتساعودی محاسبه نکنید مجانی پیشکش شما برای یک واحد مسکونی ۵۷۰۰۰۰۰ هزار تومان پول برق آمده با اینکه قناعت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
کلا زندگی نکنن
Iran (Islamic Republic of)
مش جمعه
۱۹:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
با سلام و دعای خیر،آقای روحانی اعلام کرد ایران تنها کشوری است که از بیماران کرونایی پول دریافت نمیکند. اما علاوه بر بیماران، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که از بیماران بیمه شده ده درصد دربافت میشود.ایکاش این خواسته ی رهبر کبیر انقلاب بعد از چهل سال محقق شود.منکه باورم نمیشه که برق هشت میلیون مشترک را رایگان کند.علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
دروغ میگن
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۹:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
آخر دولتش داره اجرا میکنه ، که بار مالیشو بندازه تودولت بعدی، که تو انتخابات حذبشون رای بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
فقط شامل اونایی میشه که تو خونه فقط یک لامپ کم مصرف خاموش دارند!
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۴:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
شامل اونها هم نمیشه من به خاطر بیماری همسرم 10 ماه اصلا خانه نبودیم و هیچ وسیله ای هم به برق نداشتیم ،نه لامپی نه یخچالی ،هیچی وقتی رفتم ا دفتر خدمات ارتباطی برگ تسویه حساب بگیرم میگفت اینکه همون مصرف سال قبله، اما چقدر پول برق آمده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
همه جیز رابرمردم دار ید جیره بندی می کنید!؟! گاه فکرمی کنیم، داریم دریک کشور آفریقایی فقیر وبدبخت زندگی می کنیم!!!!
دولت هزینه برق رااخیر افزایش ودوبرابر کرده!!! آنگاه صحبت ازمجانی کردن برق برای عده ایی کذایی می کنید!؟!؟ از اکثریت می گیرید وبه عده ایی دیگر(اگربدهید) میدهید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اگه وزیر نیرو راست میگنه تنها این سوالو جواب بده که چرا روی قبض برق مرداد ماه افزایش قیمت برق را از اول فروردین منظور کرده در حالی که پول برق مصرفی ماههای گذشته را با جرائم اش گرفته وداره چراغ خاموش اقدام به افزایش بهای برق مصرفی می کنه با این افزایش ها تخفیف صد درصدی شما مثل برق مناطق گرمسیری که طبق قانون اگر دمای هوا از 50 درجه بالاتر بره باید رایگان شود اما هرگز عملی نشد چون هیچ وقت دمای هوای بالای 60 درجه را درست اعلام نکردند تا شامل بخشودگی نشود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۷:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
برق رایگان امید فقط برای خونه های خالی که مصرفی ندارند(کمتر از الگوی مصرف هستند) لحاظ می شود.
Germany
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
قیمت برق و بنزین و حقوق کارمند رو واقعی کنید
یارانه و چیز های دیگه پیشکش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
به کارمندانتون کمتر حقوق بدید نیاز به بذل و بخشش نیست کارمند معمولی برق ماهی هست نه میلیون حقوقشه واقعا که....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
به کارمندانتون کمتر حقوق بدید نیاز به بذل و بخشش نیست کارمند معمولی برق ماهی هست نه میلیون حقوقشه واقعا که....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
شگردجدید افزایش بی سروصدای برق توسط شرکت برق ماچه کم مصرف باشیم بازقبض های بالای مصرف برق میارن حرف بزنیم نزنیم واعتراض کنیم بی فایده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ما جز کم مصرف ها هستیم پس چرا 52هزارتومن پول برق اومده واسمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
قرارمان بود که 40 سال پیش رایگان شود...چه شد پس آن همه وعده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
یا خدا گشایش برقی هم اومد از الان برقا میره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
شرط میبندم اینم از اون شعارهای تو خالیه مثلا میان به جای قیمت برق ابونمانی چیزی بش میبندن که همون همون بشه
-
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
آرزو بر جوانان عیب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
مصرف کل خونه ی هردفعه ۸هزاریا ده هزارتومنه ولی من مستآجرم الانم جابه جامیشم این وسط تکلیف مستاجرچیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
هیچ مثل من رعایت برق و اب و گاز نمبیکنه .
کو. کجاست ک کسی ندیده
Iran (Islamic Republic of)
باشناس
۲۱:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
منصف باش گفت 2 ماه دیگه تازه شروع میشه . این چه حرفی هستش که میزنی.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
دو ماه دیگه که پول قبض تابستان را دادیم ، چی را می خوان تخفیف بدهند ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
کو. کجاست ک کسی ندیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اگر واقعا راست میگید اسامی مشترکان را بگید تا مردم تماس بگیران باشون ببینن راست میگید یا دروغ، گفتید 60 میلیون نفر یارانه معیشت میگیرن ولی باور کردنی نیست من نگرفتم برادرم بیکاره با خانواده 4 نفره ولی تعلق نگرفت بقیه همینجور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ننگ بر دولتی که با ملتش دروغهایی گفته که گفته هاشو باور نمیکنن ملت، یا باید قسم بخوره یا شماره مشترکا رو بگه!
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۴:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
لطفا :شرکت برق .آذربایجان شرقی - به قانون شما عمل کنند خیلی از خانوار ها ی کم مصرف هیچ بخشودگی نصیب شان نمی شود .یا مدت زمان قرائت کنتور ها را بیشتر از دو ماه و یا کمتر از دو ماه قرار می دهند آنوقت کم مصرف های متضرر که اینهمه صرفه جویی می کنند هیچ به هیچ و تمام دستور العمل ها بی فایده می گردند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
باید یه کاری بکنیم که امسال سال جهشه // صنعتمون پیشرفت کنه // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۴۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۳۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
هر چقد که مصرف خانگی کم بشه به بخش صنعت تزریق میکنیم // اصلاحیه // هر چقد که مصرف خانگی کم بشه به عراق و سوریه صادر میکنیم // والا بخش صنعت امسال که جهش بود همگی ورشکست شدن // // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۳۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
چرابرق گرون شده!!! اون هم، دوبرابر! ؟! ؟ باچه قیمتی، دست توجیب مردم می کنید!؟!؟ "، مگر انرژی هسته ایی نداریم!؟ ؟ ازاین انرژی فقط شرش نصیب مردم شده!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام بالاترازشرتاخون مردم فقیر نمکن دست وردارنیستن بابا چکارکنند تا همه بریزن توخیابان هربلای خواستن سرماها اوردن کسی صداش بلند نشد تا کی سکوت وظلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
قیمت برق رو سالی 4 بار گرون نکنید و هزینه های اضافی از مشترک نگیرید، تخفیف پیشکش، نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد
۱۳:۵۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
یک بار آب و برقو مجانی کردین برا هفت پشتمون بسه لطفا دیگه از این جور بخششها نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
کی مجانی کردن؟؟ چرا ما نفهمیدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۱۲:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
خدارحم کرده بیسواد هم هستی همچین نظری پخته ای دادی. اگه چندتا کلاس سواد می داشتی چی میشدی؟
بیسواد کی هستی توووو؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۳:۴۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
باید ببینی تو کدام استان و منطقه باشه تو بعضی جاها مثل سرعین و سراب تو تابستان هم شبها با پتو باید بخوابی تو یک شهری مثل گرگان انقدر رطوبت بالاست و شرجی و گرم میشه که کولر گازی هم جواب نمیده بخاطر رطوبت بالا از کولر ابی هم نمیشه استفاده کرد دلیل نمیشه اینها پر مصرف باشن اونها کم مصرف
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۴۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
قیمت برق رو دو برابر کردید. تا دو هفته پیش روزی ۲ ساعت و یا ۳ روزی ۲ساعت برق رو قطع میکردید. الان طرح چی گذاشتید؟ یا عراق از ایران خرید برق رو منتفی کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
افراد کم درامد و روستایی ، با توجه به وضعیت معیشتیشان اغلب مصرف بسیار کمی دارند بنابراین پول قبض انها بسیار اندک است.
با این تصمیم خلق الساعه دولت ، حساسیت آنها در مصرف برق به شدت پایین می آید و پس از گذشت چند ماه به یکباره از محدوده ی رایگان خارج شده و باید پول برق چندین برابر قبل را بپردازند. و چون فرهنگ مصرف آنها تغییر کرده این عمل باعث عصابنیت اجتماعی این قشر می شود. البته شاید هدف از این طرح هم همین باشد.
Iran (Islamic Republic of)
آنا
۰۴:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
چراالکی میگی؟؟؟؟؟ منه روستایی ک قبضم ماهانه بالای260 تومنه، آب بالای 170 گاز بالای80 تاالان هیچ قبضی زیر 50 نداشتیم فقط یدفه نمیدونم چی چیشد قبض آب همه زیر 12 تومن اومد همون یبار بود و یس دفه بعدش چندبرابر ازمون پسش گرفتن، درضمن خوزستانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ما زیر الگو مصرف میکنیم چی شده هیچی
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اینکار کاملا اشتباهه حتی اگه میخواد کمکی بشه به یارانه شون اضافه بشه، این باعث میشه چون پولی نمیدن یه عده فکر کنن مفته و دلشون نسوزه اما وقتی به یارانه شون اضاف کنید این اونها هستند که سعی میکنند کمتر مصرف کنند تا یارانه شون اضافه بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
دست دراز کردن جلو بقیه بدترین اشتباهه. یارانه هم یکی از امثال دست دراز کردنه. یارا نه را هم به بهانه های واهی کمش میکنن اخرش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
با سلام،
همیشه این مهم در طی سالها اعلام شده کم مصرف کنید!
یکبار برآورد کنید برای دوره یک سال یا دو سال آینده چقدر نیاز به توسعه نیروگاه داریم دو برابر توسعه ایجاد کنید رویه را برای دو دوره متوالی تکرار کنید اگر مناسب بود برای همیشه تکرار کنید. رفتار تکراری شما این احساس را ایجاد میکند خبره کار نیستید! یکبار بازنگری کنید تغییر ایجاد کنید و پرچم بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
برق 1درصد مشترکان (ویلا هایی که فقط چند روز در سال استفاده میشه و....) رایگان برق 99 درصد دیگه چندین برابر میشه.......
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
طرحی مث همیشه برای خودشان و به نفع خودشان....عاخه معلومی فقرا چن خونوار از یک کنتور استفاده میکنن و سایل برقی قدیمی و پرمصرف هم دارن....اینجوری احتمالا آقایون برق ویلاهای تفریحیشون مجانی میشه و برای منازلشون از صفحات خورشیدی و وامش استفاده می کنن و مث همیشه به نام فقرا به کام دگران...
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۰۰:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
دقیقاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
من که هیچ دلخوش نیستم بقران توروستام برقم ماهی پونصدمیاد چندبارهم رفتم ولی کی جرات می‌کنه حرف اضافه بزنه خیلی وقته امیدم ناامیدشده
آخرین اخبار