مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از کسب رتبه برتر کشوری در سه سال متوالی برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حسن نوری مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از طریق تعاونی‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات بخش روستایی و عشایر و شهری را حل کرد گفت : در استان خراسان شمالی ۴۸۸تعاونی جدید با ۱۴ هزارعضو و سرمایه۵۰ میلیارد تومانی تشکیل داده ایم و برای ۱۲ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده ایم.

او با بیان اینکه بسیاری از تعاونی‌ها در بحث صادرات فعالیت داشته اند افزود: ۴ تعاونی توسعه و عمران با ۳ هزار و ۲۰۰ عضو در شهر‌های خراسان شمالی بوجود امده است.

او گفت:در بحث بیماری کرونا ۱۲ شرکت تعاونی ورود کردند و با فعالیت‌هایی مثل تولید ماسک و گان ۳۵۰ میلیون تومان کمک مالی در این مدت پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید 


نوری با بیان اینکه در بخش‌های صادرات، عمران، دهیاری ها، و دانش بنیان تعاونی تشکیل شده است افزود: در سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با نرخ ۴ و ۶ درصد پرداخت شده است.

نوری با اشاره به اینکه در چند سال اخیر برای اولین بار در توسعه روستایی و ایجاد اشتغال پایدار ۱و نیم میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی اخذ شد گفت: این امر باعث شده در خراسان شمالی با مدیریت واحد و انسجام بین دستگاه ها‌ی دولتی و همراهی بانک‌ها رتبه یک کشوری را در پرداخت تسهیلات اشتغال بدست آوریم.

او با اشاره به کاهش نرخ بیکاری از ۱۲.۴ درصد به ۹.۲ از سال ۹۲ تا به امروز گفت:بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۹۸ در خراسان شمالی در بین کل استان‌های کشور را بدست اوردیم.

نوری با اشاره به رتبه برتر کشوری در بحث تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در سه سال متوالی ۹۷،۹۸، و ۹۹گفت: ۴۳۲ میلیارد تسهیلات به بیش از ۵ هزار و ۶۰۰اشتغال و ۸ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی جدید در این مدت پرداخت شده است.

مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی به آموزش و توانمند سازی قشر کارگری اشاره کرد و گفت:با آموزش وارایه گواهی نامه‌های مهارتی تخصص این قشر را بالا برده و از حوادث ناشی از کار کاسته خواهد شد.

او با اشاره به قشر‌های اسیب دیده از کرونا ادامه داد: ۲۴ رسته در گام اول بشدت اسیب دیده اند که ۲۳۰۰طرح با اشتغال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر و مبلغ ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است؛ که این افراد با معرفی دستگاه‌ها و مراجعه به بانک‌ها به ازای هر فرد مبلغ ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصد بدون ضامن تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام /ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.