وزیر ارتباطات در مراسم معارفه مدیرعامل پست مطرح کرد؛

بهبود بهره‌ وری شبکه در گرو افزایش ظرفیت پست

طی مراسمی که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، رمضانعلی سبحانی‌فر به سمت معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست معرفی شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت پست که معاونان وزیر، اعضای هیئت مدیره، معاونان، مدیران کل ستادی شبکه پستی حضور داشتند، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، خواستار افزایش ظرفیت‌ها و توسعه بهره‌وری در شبکه پستی کشور شد.

وی با اشاره به اینکه در دوران مدیریت سابق شاهد پیاده‌سازی موفق سه استراتژی افزایش درآمد، اجرای عدالت در پرداختی‌های کارکنان و مدیریت بهینه هزینه‌ها بودیم، گفت: هنوز ظرفیت‌های زیادی در شرکت ملی پست وجود دارد که تاکنون مغفول مانده است و انتظار داریم در دوران مدیریت جدید با بهره‌برداری از آن‌ها شاهد بهبود وضعیت شرکت باشیم.

مکانیزه کردن فرایندها راه حل افزایش بهره‌وری شبکه پست

وزیر ارتباطات راه حل افزایش بهره‌وری شبکه را مکانیزه کردن فرایند‌ها دانست و گفت: تاکنون بخش زیادی از عملیات پست مکانیزه شده، اما نیاز است با تجهیز مرکز سورتینگ مکانیزه، هوشمند سازی عملیات، ایجاد سرویس‌های جدید، مدیریت ارتباطات بازار و اجرای شیوه‌های خلاقانه؛ درآمد پیش بینی شده شرکت محقق شود.

آذری جهرمی میزان درآمد فعلی شرکت ملی پست را ۱۸ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در ابتدای دوران مدیریت قبلی این رقم هشت هزار میلیارد ریال بود که با اجرای طرح‌ها و برنامه‌ای موفقیت‌آمیز به رقم فعلی رسید که امیدوارم با تداوم برنامه‌ها و اتخاذ شیوه‌های جدید، شاهد تحقق درآمد پیش‌بینی شده ۲۲ هزار میلیارد ریالی بودجه سال ۱۳۹۹ باشیم.

پست نماد هر کشور است

وی بر نماد‌سازی پست تاکید کرد و اظهار داشت: پست نماد هر کشوری است و تاکنون اقدامات موثری از جمله احیای تاریخ و موزه‌های پست و توجه بیشتر به تمبر در راستای این نماد سازی انجام شده است که ضروری است تمرکز بیشتری بر تقویت جایگاه تمبر به عنوان هویت پست و نقش تاثیر‌گذار آن در تعاملات فرهنگی، شود.

آذری جهرمی به بهبود وضعیت معیشت کارکنان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با اجرای قانون محاسبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق پایه کارکنان، معیشت همکاران پست بهبود قابل ملاحظه‌ای یافت و هدف اجرای عدالت در پرداختی‌های این شرکت با سایر شرکت‌های تابعه تا حدود زیادی محقق شد.

افزایش پنج برابری مرسولات پستی در پنج ماه اخیر

وی اجرای طرح تحول دیجیتال را از دیگر اقدامات موثر در راستای توسعه شبکه پستی عنوان کرد و گفت: سیاست توسعه بازار و جابجایی محصولات استراتژیک، در قالب این طرح پیاده سازی شد که در کنار افزایش همکاری‌ و انعقاد تفاهم‌نامه با سایر دستگاه ها، نقش موثری در بازار کسب و کار شبکه و بالا رفتن شمار مرسولات به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا داشت به طوری که در پنج ماه اخیر شاهد افزایش پنج برابری بسته‌های پستی بودیم.

وزیر ارتباطات به سیاست انقباضی در حوزه نیروی انسانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای این سیاست، بدنه نیروی انسانی پست چابک و بخش زیادی از نیروی انسانی شاغل در قسمت‌های مختلف شبکه در بخش‌های اجرایی به کار گرفته شدند.

نقش آفرینی کارکنان پست در دوران کرونا باید در تاریخ این شبکه ماندگار شود

وی همچنین ضمن قدردانی از نقش آفرینی موثر کارکنان پست در دوران شیوع کرونا در خدمت‌رسانی به مردم گفت: این نقش‌آفرینی باید در تاریخ این شبکه ماندگار شود.

آذری جهرمی در ادامه با اشاره به هشت سال سابقه سبحانی‌فر به عنوان نماینده در خانه ملت و ۲۱ سال فعالیت اجرایی در وزارت ارتباطات، اظهار امیدواری کرد: این سابقه درخشان در سایه همکاری و همدلی کارکنان شبکه پستی، ثمرات و برکات زیادی برای این شبکه در خدمت‌رسانی پویا‌تر به مردم و بهبود شرایط کارکنان به همراه داشته باشد.


بیشتر بخوانید


توجه به بهبود معیشت کارکنان از برنامه‌های در دستور کار مدیرعامل جدید پست

همچنین در این مراسم مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با اجرای دقیق قوانین و مقررات شبکه پستی در خصوص ارائه خدمات پایه و مناطق کمتر توسعه یافته، بدون دریافت هیچ کمک دولتی، شاهد رونق پست خواهیم بود.

رمضانعلی سبحانی‌فر در مراسم معرفی خود به عنوان معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل پست، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، به تشریح برنامه‌های خود در چهار محور پرداخت و افزود: توجه به بهبود معیشت و ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان به ویژه همکاران قراردادی، یکی از مهمترین محور‌های این برنامه است.

وی افزایش شمار مرسولات پستی به کمک مکانیزه کردن فرایند‌ها به ویژه ایجاد مرکز سورتینگ مکانیزه را یکی دیگر از برنامه خود عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقا سیستم شبکه مجازی و الکترونیک پست به منظور بهبود عملکرد سیستم یکپارچه خدمات رسانی، محور سوم برنامه‌های خود است.

معاون وزیر تکمیل پایگاه اطلاعاتی پروژه جی‌نف را محور چهارم برنامه‌های خود ذکر کرد و گفت: اجرای کامل این پروژه ثمرات زیادی در افزایش سرعت‌دهی خدمات، ارتقا سلامت اداری، افزایش زمینه پاسخ دهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها و بهبود شاخص‌های زیست محیطی، به همراه خواهد داشت.

بخش خصوصی یاور شبکه ملی پست

سبحانی‌فر از بخش خصوصی به عنوان یک شریک خوب یاد کرد و افزود: در صورتیکه قوانین و مقررات موجود به ویژه قانون اساسنامه، تعیین کننده چارچوب همکاری‌ها باشد؛ شاهد بهترین دوران همکاری پست با بخش خصوصی خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات موثری که در دوران نمایندگی مردم در مجلس اتفاق افتاد، اظهار داشت: ممانعت از ادغام دو وزارتخانه مسکن، راه و شهرسازی با ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمک به تصویب قانون اساسنامه شرکت ملی پست، تصویب ماده واحد‌هایی که منجر به توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد، جلوگیری از منفک شدن مرکز تحقیقات از وزارت ارتباطات، خارج کردن پست از فهرست شرکت‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی، تخصیص سهام شرکت خدمات هوایی پیام از ۵۰ به ۱۰۰ درصد به پست و تغییر پست بانک از یک موسسه مالی صرف به یک بانک تخصصی و توسعه‌ای، بخشی از این اقدامات است.

مدیرعامل با تاکید بر اینکه تلاش خواهد کرد از تخصصی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد در راستای توسعه و پیشرفت شبکه پستی بهره‌برداری کند، افزود: تحقق این هدف در سایه همکاری و همدلی کارکنان در تمامی سطوح، میسر خواهد بود.

آینده پست پویا و چابک خواهد بود

وی ضمن قدردانی از اقدامات موثری که در دوران گذشته انجام شده است، افزود: با تداوم مسیر رو به رشدی که ترسیم شده و ایجاد تحول در بخش‌های مغفول مانده، در آینده‌ای نزدیک شاهد پستی پویاتر و چابک‌تر خواهیم بود.

مشاور وزیر ارتباطات در امور استان‌ها و مدیرعامل پیشین شرکت ملی پست نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداخت و گفت: برنامه‌های جامع و کاملی برای توسعه و بهبود شاخص‌های پستی در همسویی با صنعت پست دنیا، طراحی شده بود که با حمایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بخش زیادی از این برنامه‌ها محقق شد.

حسین نعمتی افزود: بهبود معیشت کارکنان، تقویت زیرساخت ها، توسعه همکاری با بخش خصوصی در ایجاد سکوی تجارت الکترونیک، تغییر ساختار شبکه، پیش بینی ۷۲ پروژه در راستای اجرای طرح تحول دیجیتال و اجرای تعداد زیادی از آنها، پیشبرد ۸۰ درصدی پروژه ملی جی‌نف، تغییر برند و نشان پست، تلاش در جهت یکپارچه سازی سامانه‌های نرم افزاری، اتخاذ شیوه یکسان در انعقاد قرارداد‌های همکاری با سایر بخش ها، ارتقا کیفیت حمل و بسته بندی مرسولات، پرداخت تمامی بدهی‌ها و افزایش سرمایه شرکت و مستند‌سازی املاک بلاتکلیف؛ بخشی از اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته بوده است.

در پایان، از زحمات و تلاش‌های مدیرعامل پیشین قدردانی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار