شهباز حسن پور گفت: با توجه به موقعیت حساس کرمان در بحث مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی، وزارت ورزش باید در حوزه رونق و توسعه متوازن ورزش در این استان دقت بیشتری به خرج دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهباز حسن‌پور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان که با حضور عباس نظریان رئیس مرکز مشارکت‎های اقتصادی و سرمایه‌گذاری وزارت ورزش و جوانان در محل اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد، حضور دو نماینده از استان کرمان در لیگ برتر فوتبال کشور را یک موفقیت بزرگ دانست و این درخشش را به مدیرکل جوان و با نشاط، مدیران صنایع، سرمایه‌گذاران و هیئت فوتبال استان کرمان تبریک گفت و بیان داشت: اگر ماه محرم نبود، حقش این بود، به واسطه‌ی این موفقیت‌ها در استان کرمان یک هفته جشن گرفته شود.

او با اشاره به اینکه کار در بحث ورزش سخت‌تر از سایر حوزه هاست، گفت: اصولاً با توجه به ظرافت ورزشکاران و نبود بودجه، مدیران ورزشی مورد انتقاد شدید رسانه‌ها و هیئت‌های ورزشی هستند، بنابراین کار کردن در این حوزه به منزله عبادت محسوب می‌شود.

حسن پور با انتقاد از وزارت ورزش و جوانان گفت: متأسفانه در وزارت ورزش و جوانان از ظرفیت‌های قانونی استفاده نمی‌کنند، به عنوان مثال در بحث برنامه ششم توسعه ما مصوب کردیم که از ظرفیت‌های مالیاتی شرکت ها، بتوانند استفاده کنند، اما این درحالیست که ریالی استفاده نشده است.

او با تأکید بر ایکه هر کاری در امر ورزش انجام شود، سرمایه گذاری است، تصریح کرد: در ارتباط با اعتبارات ۲۸۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان کرمان باید گفت، این رقم، رقم کمی نیست و برای این کار باید از ظرفیت‌های قانونی بودجه استفاده کرد.

حسن پور در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: ما انتظار داشتیم مقامات دولتی به ویژه وزارت ورزش و جوانان از مدیران دو شرکت مس و گل‌گهر به واسطه حمایتی که از ورزش دارند تشکر و قدردانی کنند تا این مهم ترغیب و تشویق دیگر شرکت‌ها را برای سرمایه‌گذاری در ورزش به دنبال داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه ما حدود ۱۰۰ شرکت بزرگ در استان کرمان داریم که حساب‌های بانکی آن‌ها در تهران است، گفت: متأسفانه تاکنون در زمینه بی توجهی این شرکت‌ها نسبت به ورزش هیچ مطالبه گری صورت نگرفته است.

حسن پور افزود: با توجه به موقعیت حساس استان کرمان در بحث مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان باید در حوزه رونق و توسعه متوازن ورزش در استان دقت بیشتری به خرج دهد، این حالیست که این کم‌توجهی‌ها عین بی‌عدالتی است.

او تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان در بحث اعتبارات، بین استانی که کار می‌کند تا استانی که کار نمی‌کند، متأسفانه تفاوتی قائل نمی‌شوند که این باید مطالبه گری شود و تغییر رویکرد صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت برگزاری مسابقات مهم منطقه ای، جهانی و آسیایی را دارد، گفت: متاسفانه مافیایی در ورزش حضور دارند که علاقه‌ای ندارند تا شهرستان‌ها میزبانی مسابقات و رویداد‌های مهم را برعهده بگیرند.

حسن پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تاکنون در بحث اقتصاد ورزش در استان هیچ حرکتی شروع نشده است، افزود: برای این کار باید تک تک سرمایه گذارن توجیه شوند.

او تصریح کرد: لازمه‌ی این کار، انعقاد یک تفاهمنامه با وزارت ورزش، اداره کل ورزش و جوانان و کارآفرینان است.

حسن پور بیان داشت: در شرق استان کرمان، ارگ جدید یک ظرفیت جدید برای سرمایه گذاری است، در غرب سیرجان و حتی رفسنجان منطقه ویژه اقتصادی دارند که می‌توان از این طرفیت‌ها می‌توان استفاده کرد.

او افزود: در بحث اقتصاد ورزش، بنده آمادگی کامل برای جذب سرمایه گذار را دارم.

حسن پور با اعلام اینکه متأسفانه هیچ حمایتی از باشگاه‌های خصوصی از سوی وزارت ورزش انجام نمی‌شود، تصریح کرد: از بین تمام باشگاه‌های خصوصی استان کرمان حتی ۱۰ درصدشان هم موفق نشده اند، وام مشاغل آسیب دیده از کرونا را بگیرند.

او ابراز امیدواری کرد: در این زمینه اقدامات بهتری از سوی وزارت ورزش و اداره کل ورزش و جوانان در مورد این مشاغل صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.