مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه مسکن بامشکل جدی رو به رو است، گفت: به رغم همه تلاش‌های صورت گرفته در روستاها، ولی مشکلات جدی در زمینه مسکن و زیر ساخت‌ها در این مناطق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی اکبر سلطانی، مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دولت، گفت: بیشتر خدمات بنیاد مسکن در روستا‌ها است و تلاش‌های زیادی برای رفاه زندگی روستاییان انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۱هزار و ۷۰۰آبادی در استان کرمان وجود دارد  تصریح کرد: ازجمعیت ۳میلیون و ۶۴هزار نفری کرمان ۵۸درصد در نقاط شهری و ۴۲درصد در روستا‌ها ساکن هستند.

سلطانی، افزود:  ما به رغم همه تلاش ها هنوز شاهد محرومیت در روستا‌ها هستیم و روستاییان با مشکل جدی مسکن روبه رو هستند.

او با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های جدی دولت در زمینه مسکن تهیه زمین است تصریح کرد: خوشبختانه امسال از دولت مصوبه‌ای گرفتیم که به ازای هر واحد مسکونی ۵۰میلیون تومان وام باکارمزد ۴درصد به روستاییان پرداخت کنیم.

علی اکبر سلطانی نژاد گفت: همچنین تاکنون سه هزار و ۳۰۰ پروژه در روستا‌های استان کرمان اجرا شده که ۲ هزار و ۳۰۰ پروژه مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است.

او با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان کرمان تصریح کرد: روستاییان برای دریافت خدمات باید این طرح را اجرا کنند و در دولت تدبیر و امید طرح هادی یک هزار و ۶۰۰ روستا در استان تهیه شده و تصمیم داریم که طرح هادی تمام ۲ هزار و ۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کرمان را تا پایان برنامه ششم توسعه تدوین کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تاکید کرد: ۵۶ هزار قطعه زمین تاکنون به روستائیان استان واگذار شده که ۱۷ هزار قطعه آن در زمان دولت یازدهم و دوازدهم بوده است و همچنین از ۱۵۶ هزار سند کاداستری واگذار شده، ۳۰ هزار سند در دولت تدبیر و امید بوده است.

او با اشاره به تکمیل و گسترش زیرساخت روستا‌های کرمان اظهار داشت: در جذب قیر رایگان جزو استان‌های برتر بوده‌ایم و در حدود یک هزارو ۵۰۰ روستا‌های استان خدمات آسفالت، روسازی و بهسازی انجام گرفته است.

سلطانی نژاد با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های استان در حال ساخت است که بخشی از آن‌ها توسط فرمانداران افتتاح می‌شود ، همچنین پروژه‌های بهسازی ۶۰ روستا نیز به بهره برداری می‌رسد.

اوبا اشاره به وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله در استان کرمان افزود: نزدیک به ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی به علت تخریب در حوادث ساخته شده است  که ۲۰ هزار واحد آن در دولت تدبیر و امید تحقق یافته و تمامی منازل آسیب دیده زلزله‌های کوهبنان و بخش کوساران راور بازسازی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ادامه داد: در سیل اخیر جنوب استان، در شهر‌های زهکلوت، قلعه‌گنج و رودبار جنوب بخش عمده ای از خانه‌ها آسیب دیده بودند که تا پایان مهر عملیات مسقف شدن تمام واحد‌های آسیب دیده در این مناطق انجام می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.