عزاداران حسینی باید در رعایت دستورات پیشگیرانه از کرونا هوشیار و حساس باشند

امام جمعه اراک گفت: مساجد و مصلی‌ها کانون معرفت، معنویت و فرهنگ هستند بنابراین باید الگوی سایر بخش‌ها شود.

عزاداران حسینی باید در رعایت دستورات پیشگیرانه از کرونا هوشیار و حساس باشندبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: رعایت دستورات بهداشتی توسط شهروندان به‌ویژه عزاداران حسینی کمک خواهد کرد تلفات این بیماری کاهش یابد و شهر‌ها از وضعیت قرمز به سفید تبدیل شوند.

آیت الله نجف آبادی ادامه داد: کرونا تهدید جدی برای سلامت کشور است و همه وظیفه دارند دستورالعمل ها‌ی بهداشتی را با دقت اجرا کنند تا زمینه مهار بیماری مهیا شود.

او افزود: مساجد و مصلی‌ها کانون معرفت، معنویت و فرهنگ است بنابراین در این مکان‌ها رعایت نکات بهداشتی باید به‌گونه‌ای باشد که الگوی سایر بخش‌ها شود.

او تاکید کرد: همه باید در رعایت دستورالعمل ها مسئولیت پذیر باشند و نباید با سهل انگاری بهانه ای دست دشمنان اسلام و انقلاب بدهند.

امام جمعه اراک گفت: کادر درمان در ۶ ماه اخیر تلاش‌های زیادی را در راستای درمان مبتلایان کووید ۱۹ انجام داده‌اندو همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرده‌اند عزاداران حسینی باید در رعایت دستورات پیشگیرانه از کرونا هوشیار و حساس باشند.

اسرائیل غده‌ای خطرناک در خاورمیانه

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل از سوی برخی کشور‌ها مورد اعتراض کشور‌های مسلمان قرار گرفته و همه مسلمانان باید با توان حداکثری از این اعتراضات حمایت کنند.

او افزود: جولان دادن رژیم صهیونیستی در منطقه به امنیت ملی و منطقه ای دنیای اسلام آسیب می زند و دنیای استکبار بداند با این جنایت ها نمی تواند بر عزم و اراده ملت ایران و ملت های مسلمان تاثیری بگذارد.

او ادامه داد: اسرائیل غده‌ای خطرناک در خاورمیانه است و نباید اجازه دادکه بیش از این آرامش و امنیت را مختل کند.

امام جمعه اراک افزود: مسلمانان باید با حفظ وحدت نقشه دشمنان را خنثی و با هرگونه حضور دشمنان در منطقه و ایجاد اختلاف مقابله کنند.

او با تبریک روز صنعت دفاعی ایران، اظهار داشت: کشور اسلامی ما در صنعت دفاعی شرایط مطلوب و موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده و در این زمینه به عنوان قطب و قدرت جهانی مطرح است.

امام جمعه اراک در ادامه با تبریک آغاز هفته دولت، گفت: هفته دولت فرصتی مناسب برای بازگو کردن اقدامات و دستاوردهای دولت است و امروز که یک سال از دولت دوازدهم باقی مانده باید برای تحقق شعارها و مسائلی چون اشتغال سالم و مولد ، تقویت بنیان خانواده و فرزند آوری، ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی تلاش بیشتری داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: گسترش عدالت، قناعت، مبارزه با فساد، سازده زیستی، اشتغال مولد و انضباط اجتماعی باید در سال جهش تولید بیشتر در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.