نماز جمعه موضوع جلسه شورای اداری کمیجان

جلسه شورای اداری شهرستان کمیجان با موضوع جایگاه نماز جمعه برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه شورای اداری شهرستان کمیجان با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی، مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و با موضوع جایگاه نماز جمعه به عنوان یک پایگاه دینی و اجتماعی در جامعه برگزار شد.

در این جلسه بر برگزاری باشکوه نماز جمعه و رعایت حداکثری موارد بهداشتی از سوی نمازگزاران در شرایط کنونی با تاکید شد.

فائض پور فرماندار شهرستان کمیجان در این جلسه رعایت موارد بهداشتی را در برگزاری نماز جمعه از اولویت‌های این مهم عنوان کرد.

فائض پور افزود: باید بکوشیم در کنار اهمیت برگزاری این فریضه دینی مهم سلامت جامعه حفظ و از شیوع بیماری کرونا نیز در همه موارد و برنامه‌ها جلوگیری شود.

نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب همواره محلی برای هوشیاری و آگاهی بخشی به مردم و نیز مکانی برای تزکیه نفس و خشوع و خضوع در برابر ذات خداوندی بوده است.

در نماز جمعه که روز‌های جمعه در مساجد جامع اقامه می‌شود مردمی حضور می‌یابندکه نمونه‌ای از جمعیت کل شهر هستند و خطیب جمعه ۲ خطبه می‌خواند که یکی عبادی و دیگری سیاسی است و در این خطبه‌ها به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روز پرداخته می‌شود.

اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روز جمعه ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ و روز سوم ماه مبارک رمضان به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد و اتحاد و اجتماع صفوف نمازگزاران جمعه، توطئه‌های حساب شده و ترتیب یافته منافقان را خنثی کرد و حیله و تزویر آنان را در هم شکست.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.