استاندار زنجان با اشاره به توسعه روابط تجاری زنجان و بنگلادش از ساخت شهرک تخصصی بنگلادشی در زنجان خبر داد.

حقیقی استاندار زنجان/سفیر بنگلادشبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حقیقی، استاندار زنجان در دیدار با سفیر بنگلادش با اشاره به روابط کهن فرهنگی ایران و بنگلادش از آمادگی استان زنجان برای فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری و ساخت شهرک تخصصی برای بخش خصوصی بنگلادش خبر داد.
 
او هر اقدام برای افزایش تجارت و سرمایه گذاری صنعتی را نیازمند داشتن نقشه راه و ایجاد کار گروه کارشناسی بین دو کشور دانست و افزود: با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌توانیم شاهد رونق تجارت در دو طرف باشیم.

حقیقی همچنین با اشاره به نقشه راه فعالیت‌های اقتصادی اتاق بازرگانی استان افزود: همین نقشه راه می‌تواند زمینه مناسبی برای آغازفعالیت‌های اقتصادی باشد.

استاندار زنجان تولید ۷۰ درصد از تجهیزات برق فشار قوی کشور، ۴۰ درصد زیتون، نساجی از نخ تا پارچه، وجود ۳۶ نوع عناصر معدنی در استان زنجان را از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی استان زنجان عنوان کرد و گفت: مهمترین ویژگی صنایع استان را ایجاد چرخه تولید وفراوری و جلوگیری از خام فروشی است.

گوسال اعظم سارکرار سفیر بنگلادش هم در این دیدار پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک در حوزه‌های فرآوری محصولات کشاورزی معدن، دارو سازی، فناوری اطلاعات و گردشگری میان دوکشور وصادرات به کشورسوم را ارائه کرد.

گوسال اعظم سارکرار تبادل هیئت‌های اقتصادی در زمینه بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط را برای افزایش تجارت میان دوکشور همراه با تعدیل تعرفه‌های گمرکی را ضروری اعلام کرد.

او شروع تجارت دو کشور را از سال ۱۹۷۴ عنوان کرد که با برنامه ریزی افق‌های رو به جلو دارد.

سفیر بنگلادش سرمایه گذاری مشترک برای صادرات به کشور سوم، گردشگری خدمات، پوشاک و فناوری اطلاعات را از مهمترین زمینه‌های همکاری عنوان کرد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.