مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: زیرساخت‌های ارتباطی کاملی در مناطق دورافتاده استان ایجاد شده به نحوی که لرستان رتبه دوم کشور را از نظر تعداد روستا‌های متصل به شبکه ملی اطلاعات دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: زیرساخت‌های ارتباطی کاملی در مناطق دورافتاده استان ایجاد شده به نحوی که لرستان رتبه دوم کشور را از نظر تعداد روستا‌های متصل به شبکه ملی اطلاعات دارد.

 شهاب حیدری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: تحقق دولت الکترونیک، آغاز اصلاحات ساختاری کشور در انجام امور اداری است که در گرو دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات در تمامی مناطق شهری و روستایی این استان می‌باشد.

او یکی از مهم‌ترین اهداف دولت الکترونیک را ورود کشور به عرصه دیجیتال و افزایش سطح کیفیت خدمات برشمرد و اظهار داشت: از جمله اقدامات قابل‌توجه استان جهت تحقق این اهداف، قرار گرفتن ۲هزار و ۵۷۸ روستا تحت پوشش شبکه‌های ارتباطی، بهره‌مندی ۸۲ درصدی مناطق دورافتاده از خطوط تلفن ثابت و واگذاری ۲ هزار و ۳۳۴ خط ارتباطی روستایی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان ادامه داد: نصب و راه‌اندازی ۵۲۳ سایت نسل دوم، ۳۵۰ سایت نسل سوم، ۲۹۵ سایت نسل چهارم اپراتور اول، ۲۴۲ سایت نسل دوم، ۲۳۱ سایت نسل سوم، ۱۷۴ سایت نسل چهارم اپراتور دوم و همچنین ۴۱ سایت نسل سوم اپراتور سوم ازدیگر اقدامات بوده است.

حیدری گفت: خدمات دولت الکترونیک در بخش‌های صنعت و تجارت، سلامت و بهداشت، رفاه و تامین اجتماعی، محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی قابل اجرا بوده و هر کشور برای تبدیل‌شدن به یک دولت الکترونیک، باید بیش از هر چه بر مواردی، چون استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و به‌طور ویژه استفاده از اینترنت پرسرعت متمرکز باشد.

او افزود: در حال حاضر ۹۸ درصد مناطق این استان از شبکه­های ارتباطی هستند و پوشش ۹۹ درصدی جاده‌های مواصلاتی، دسترسی ۹۲ هزار و ۲۵۳ مشترک فعال پهن باند ثابت و برخورداری ۶ هزار و ۴۳ مشترک از اینترنت پرسرعت در روستا‌های این استان محقق شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: شاخص توسعه دولت الکترونیک در استان سیری صعودی دارد که کاهش هزینه‌های دولت، صرفه‌جویی در وقت و انرژی، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم، ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی، اجرای عدالت اجتماعی با استفاده از شفافیت و دسترسی به اطلاعات، کاهش شکاف دیجیتال، گسترش اهداف اجتماعی و اقتصادی در بین بخش‌های دور افتاده و فراهم کردن فرصت‌های اقتصادی برای جوامع محروم از مزایای این مهم به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.