مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان و تجلیل از جنگلبانان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان و تجلیل از جنگلبانان به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی از طریق ویدئو کنفرانس همزمان با دیگر استان‌های کشور در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برگزار شد.

حمزه احمدی ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اعلام اینکه امروزه نقش و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست گفت: با توجه به مفاهیم توسعه پایدار، این مواهب الهی، میراث گذشتگان ما نیست بلکه امانت نسل‌های بعدی در نزد ما هستند که می‌بایست به درستی حفظ و استفاده کنیم.

او افزود:از ۳ میلیون و ۶۴۸ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی در جنوب استان  ۴۸۳ هزار هکتار آن جنگل است که متولی حفاظت از این عرصه گسترده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان است.

احمدی با اشاره به اینکه جنگلبان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی هستند و در این راه شجاعت ها، تلاش‌ها و فداکاری‌های بسیاری داشته و متحمل رنج‌های بی شماری گردیده اند، بیان کرد: چه بسیار افرادی که در این راه جانشان را از دست داده و به شهادت رسیده اند.

او اظهار کرد:با توجه به اهمیت حضور این دلاوران و نوع فعالیتشان و همچنین افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به آنان روزی به عنوان روز جهانی جنگلبان در روز شمار جهانی به ثبت رسیده است، تا در این روز جایگاه مهم آنان بر همگان مشخص شود.

طی این مراسم از ۵ جنگلبان نمونه جنوب کرمان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار