سرهنگ فرزاد یاسمی گفت: شناخت آسیب‌های اجتماعی و ارائه راه حل‌هایی آن، مسیر حرکت جامعه را بسوی پیشرفت هموار می‌کند.

سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار داشت : آسیب شناسی اجتماعی عمدتا با مسائل و مشکلاتی همراه است و هر جامعه‌ای متناسب با شرایط حاکم، فرهنگ، رشد و انحطاط خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبروست که تاثیرات مخربی روی فرآیند رشد و ترقی آن جامعه دارند.

او افزود: شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را بسوی تعامل و ترقی هموار کند، بطوری که علاوه بر درک و جلوگیری از ادامه آنها، با ارائه راه حل‌هایی می‌توان به سلامت جامعه کمک بسزایی کرد.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه پلیس در جامعه و در مسیر تعالی، توسعه و بروز کردن خود با ایجاد بخش‌های مانند معاونت اجتماعی در شناخت و پیشگیری جرائم تلاش کرده است، ادامه داد: امروزه رابطان اجتماعی پلیس، بعنوان پل ارتباطی بین پلیس، مردم و اصحاب رسانه شناخته شده اند و با انتشار اخبار دقیق، بی نقص و به روز نقش ارزنده در افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه و دعوت مردم به قانون مداری را دارند.

سرهنگ یاسمی با اشاره به نقش اطلاع رسانی در پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم پرداخت و خاطر نشان کرد: با اطلاع رسانی به موقع و آگاه سازی شهروندان می‌توان از معضلات اجتماعی و بسیاری از جرائم و ناهنجاری‌های دیگر پیشگیری و مسیر حرکت جامعه را بسوی پیشرفت هموار کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارکنان پلیس به عنوان همراهان مردم باید اقدامات و فعالیت‌های اجتماعی خود را با گوشان شنواتر و چشمان بیناتر به پایش تمامی لایه‌های جامعه در راستای پیشگیری از معضلات اجتماعی معطوف کنند.

او گفت: راه اندازی و تقویت مددکاران اجتماعی، فراهم کردن زمینه مشارکت پذیری مردم، توجه به آموزش‌های غیر حضوری، اطلاع رسانی بموقع، ثبت وقایع اجتماعی و فرهنگی، نیاز سنجی‌ها و برآورد‌های اجتماعی از اولویت رابطان و فعالان حوزه اجتماعی است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.