پیشرفت ۸۰ درصدی طرح پایش مراتع ییلاقی شهرستان سمنان

طرح پایش مراتع با توجه به تغییر اقلیم و نظارت بر پروانه چرای دام با هدف حفظ مراتع و تقویت پوشش گیاهی برای بار دوم طی ۵ سال اخیر در سطح مراتع شهرستان در حال اجرا می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مریم رحیمی مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: طرح پایش در مراتع شهرستان سمنان از سال ۹۴ در ۲ فصل تابستان و زمستان به ترتیب در مراتع ییلاقی و قشلاقی با حضور اکیپی متشکل از کارشناسان مرتع و حفاظت، بررسی و کنترل می‌گردد.

او افزود: در واقع این طرح با هدف کنترل استمرار دامداری بهره برداران در مراتع، رعایت ظرفیت چرایی و رعایت فصل چرا اجرا می‌شود و طی این سال‌ها نتایج در خور توجهی کسب شده است.

مریم رحیمی ادامه بیان کرد: پایش مراتع تابستانه با پیمایش عرصه به عرصه و کنترل تمام موارد از بیستم خرداد ماه سالجاری آغاز و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته و طبق زمانبندی در حال اجراست.

مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان ابراز داشت: از مزایای اجرای این طرح در مراتع شهرستان حفظ مرتع در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات لبنی و گوشتی و افزایش علفزار‌ها، آموزش، نظارت و تاکید موارد فنی به بهره برداران، سامان یافتن وضعیت بهره برداران، رعایت فصل چرا، کنترل دام طبق قوانین موجود، تعیین تکلیف مرتعداران مرحوم و تعیین نماینده وراث اجرای بند ۴۸ و ترغیب مرتعداران جهت واریز به موقع عوارض پروانه چرا است که با همکاری و مشارکت بهره برداران ، نتیجه مطلوب و مورد نظز که در واقع ایجاد نظم در مراتع از تمامی جوانب است حاصل گردد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.