مسئول مرتع منابع طبیعی شهرستان سمنان خبر داد؛

پیشرفت ۳۵ درصدی طرح پایش مراتع شهرستان سمنان

مریم رحیمی از پیشرفت ۳۵ درصدی طرح پایش مراتع تابستانی در سطح ۲۴ هزار هکتار و تعداد ۲۵ مرتع از مراتع ییلاقی شهرستان سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، طرح پایش در مراتع شهرستان سمنان از سال ۹۴ در ۲ فصل تابستان و زمستان به ترتیب در مراتع ییلاقی وقشلاقی با حضور اکیپی متشکل از کارشناسان مرتع و حفاظت، بررسی و کنترل می گردد.

او افزود: در واقع این طرح با هدف کنترل استمرار دامداری بهره برداران در مراتع، رعایت ظرفیت چرایی و رعایت فصل چرا اجرا می شود و طی این سال‌ها نتایج در خور توجهی کسب شده است.

مسئول بخش مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در ادامه رحیمی بیان کرد: پایش مراتع تابستانه با پیمایش عرصه به عرصه و کنترل تمام موارد از بیستم خرداد ماه سالجاری آغاز و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته و طبق زمانبندی در حال اجراست.

مریم رحیمی ابراز داشت: از مزایای اجرای این طرح در مراتع شهرستان آموزش، نظارت و تاکید موارد فنی به بهره برداران، سامان یافتن وضعیت بهره برداران، رعایت فصل چرا، کنترل دام طبق قوانین موجود، تعیین تکلیف مرتعداران مرحوم و تعیین نماینده وراث (اجرای بند ۴۸) و ترغیب مرتعداران جهت واریز به موقع عوارض پروانه چرا (تبصره ۲۸) است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.