سرپرست انتظامی شهرستان فهرج با توجه به فصل برداشت خرما در فهرج به باغ داران و سردخانه داران، توصیه های امنیتی و ایمنی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ رضا رفیع آبادی، سرپرست انتظامی شهرستان فهرج گفت: با توجه به شروع فصل برداشت خرما در منطقه، کشاورزان باید مراقب سارقان و افراد فرصت طلب باشند و به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس توجه کنند.

او افزود: با توجه به فصل برداشت محصول خرما در سطح منطقه، پیشگیری از سرقت در دستور کار پلیس قرار دارد. 

سرهنگ رفیع آبادی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه‌ استحفاظی و پراکندگی باغ ها در سطح منطقه، سپاه شهرستان فهرج، همچون گذشته با استفاده از ظرفیت نیرو‌های بسیجی در قالب گشت‌های عملیاتی و رضویون در حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج با عوامل انتظامی در کوپ این فرماندهی برای رفاه حال شهروندان همکاری می کند. 

او خودداری از نگهداری محصول پس از برداشت و بسته بندی در باغات و منازل را یکی از موارد بسیار مهم برای جلوگیری از سرقت خرما عنوان کرد. 

سرپرست انتظامی شهرستان فهرج  گفت: سامانه‌های الکترونیکی دوربین‌های مداربسته برای پیشگیری از سرقت بسیار مثمر ثمر و حائز اهمیت هستند. 

او با اشاره به رعایت توصیه های بهداشتی ابلاغی از مرکز بهداشت و ستاد مقابله با کرونای شهرستان به لحاظ روند بیماری منحوس کرونا بیان کرد: مردم با رعایت نکات بهداشتی و با استفاده از تجهیزات پیشگیرانه از جمله دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی و... در فصل برداشت خرما، ضمن پیشگیری از ابتلا به این بیماری به کادر درمانی کمک کرده تا هرچه سریع تر از وضعیت فعلی قرمز در استان کرمان خارج شویم.

سرهنگ رفیع آبادی با درخواست از مردم مبنی بر اینکه کارگران مطمئن و شناخته شده به کار گیرند و از به کارگیری اتباع اجتناب ورزند، گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک و تردد افراد ناشناس و خودرو‌های مشکوک در اطراف باغ های کشاورزی و مسیر حمل و نقل محصولات از باغ ها تا محل سردخانه‌ها، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

او توصیه کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در فصل برداشت خرما، نخلداران از برپایی آتش در باغات خودداری کنند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.