مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: کلاس های آموزش چاروق دوزی که یکی از رشته ­های صنایع‌دستی استان زنجان است، به‌صورت رایگان در زنجان برگزار می‌شود.

 چاروق دوزیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: چاروق دوزی یکی دیگر از هنر‌های دستی است که دست‌های ظریف هنرمندان زنجانی در تولیدات آن مهارت ویژه‌ای دارند.
 
او با اشاره به اینکه این چاروق ­ها مشخصاً زنانه بوده و استفاده از آن جنبه تشریفاتی و تفننی دارد، گفت: آموزش مقدماتی این رشته صنایع‌دستی تا پایان مهرماه به‌صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

ارجمند عنوان کرد: دوره آموزشی مقدماتی به ‌صورت رایگان در طول سه ماه به مدت صد ساعت آموزشی برای هر هنرجو برگزار و کلاس های دوره پیشرفته هم به مدت سه ماه تشکیل شده و در پایان به هنرجویان گواهی پایان دوره آموزش اعطا خواهد شد.

او با اشاره به اینکه استاد مرد علی حیدری هم‌اکنون آموزش رایگان چاروق دوزی را در محل موزه رختشو‌یخانه زنجان برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد، گفت: او که یکی از قدیمی‌ترین چاروق دوزان زنجان است، بزرگ‌ترین چاروق دنیا را در سال ۸۵ دوخت. 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.