مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با تاکید بر حمایت تمام عیار رسانه استانی از توسعه علم و فن آوری گفت: با توجه به لزوم خود کفایی در همه زمینه‌ها به خصوص علوم و فنون جدید، پارک‌های علم و فناوری می‌توانند قدم‌های بلندی در راستای تحقق عنوان سال یعنی جهش تولید بردارند.

لطیفی مدیر کل صدا و سیمای زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در جلسه شورای معاونین که میزبان رئیس و معاونین پارک علم و فن آوری استان بودند با تاکید بر حمایت تمام عیار رسانه استانی از توسعه علم و فن آوری گفت: امروز با توجه به لزوم خود کفائی در همه زمینه‌ها به خصوص علوم و فنون جدید، پارک‌های علم و فناوری می‌توانند بسیار موثر بوده و قدم‌های بلندی در راستای تحقق عنوان سال یعنی جهش تولید بردارند.

 لطیفی ضرورت توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان را یادآور شد و افزود: باید از فعالیت‌های جوانان نخبه، باغیرت و متعهد کشورمان برای توسعه و پیشرفت کشور حمایت‌های همه جانبه از جانب نهاد‌های دولتی و همچنین قانونگذار صورت گیرد.

رئیس رسانه استانی بر آمادگی کامل صدا و سیمای مرکز زنجان به منظور تبلیغ و ترویج اقدامات دانش محور و اشتغالزای پارک علم و فن آوری استان زنجان تاکید کرد و گفت: صداوسیمای زنجان آمادگی دارد در حوزه‌های تولیدی سیما، صدا و خبر با طراحی، تولید و پخش برنامه‌های مختلف از جمله مسابقه تلویزیونی آموزش کسب و کار توسط استارت آپ ها، تولید گزارش‌های خبری با موضوع معرفی استارت آپ‌های موفق و .. با مشارکت پارک علم و فناوری استان زنجان، از این حوزه مهم، حمایت جدی کند.
 
رئیس پارک علم و فن آوری استان زنجان هم فلسفه وجود پارک‌ها را کارآفرینی دانش محور و پویا دانست و گفت: یکی از راه‌های اصلی جهت ایجاد همکاری میان دولت، دانشگاه و صنعت، که توسط دیگر کشور‌های توسعه یافته به صورت جدی ترغیب و مورد بهره برداری قرار گرفته، تاسیس اکوسیستم استارت آپی پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری است.

دکتر مرادخانی افزود: با توسعه فرهنگ استارت آپ‌ها علاوه بر حمایت از جوانان متخصص و نخبه، زمینه اشتغال و بهره گیری از دانش جوانان این مرز و بوم فراهم شده و راه برای توسعه و پیشرفت کشور فراهم خواهد شد.

او صیانت از شرکت‌های فناور، ارائه تسهیلات به پژوهش‌های اشتغال محور، انجام تعاملات لازم جهت تسریع در روند اخذ مجوز‌های لازم و پوشش رسانه‌ای از فعالیت‌های این مراکز علمی را مهم دانست و افزود: پارک‌های علم و فناوری عرصه‌ای برای گسترش شرکت‌های فناور و زیر ساختی برای ثروت آفرینی در حوزه علم و فناوری هستند و در صورتی قادر به ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری اندک هستند که رسانه‌ها بویژه صدا و سیما با حمایت خود تسریع بخش این اقدامات باشند.

مرادخانی با اشاره به فراگیری و مقبولیت صداوسیما در سطح استان زنجان خواستار مشارکت جدی رسانه استانی در معرفی استارت آپ‌ها به مردم، همکاری در برگزاری جشنواره کارآفرینی ایده‌ها و آموزش کسب و کار و تبیین مفاهیم تجاری سازی و منافع آن جهت گسترش فرهنگ کسب و کار فن آورانه و گذر از اقتصاد سنتی به دانش بنیان شد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.