رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: نظارت بر عرضه شیر خام به منظور تامین امنیت سلامت مردم از مهمترین برنامه‌های دامپزشکی فهرج است.

مهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: حرارت هرگونه آلودگی را از بین می‌برد و لازم است شهروندان شیر خام را در دمای جوش به مدت چند دقیقه بجوشانند.

او افزود: شهروندان شیر و فرآورده‌های لبنی را از مراکز فروش مجاز و تحت نظارت اداره دامپزشکی خریداری کنند و از مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه به جد پرهیز کنند.

بماندشتی گفت: مصرف شیر، بدن را در مقابل بیماری‌ها تقویت می‌کند، و هر زمان پای بیماری‌هایی از قبیل (کرونا) به میان می‌آید، مصرف مواد پروتئینی اهمیت بیشتری می‌یابد، شیر هم منبع غذایی خوبی است که باید در وعده صبحانه میل شود.

او افزود: شیر دارای پروتئین خاصی است که به آن کازئین گفته می‌شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و توانایی فرد را در مقابل بیماری‌ها افزایش می‌دهد، در واقع پروتئین شیر در کنار پروتئین گوشت و تخم مرغ نقش خوبی در افزایش سیستم ایمنی دارد.

بماندشتی گفت: از واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه شیر شهرستان به صورت منظم بازدید و نمونه گیری توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی انجام می‌شود و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به کلیه واحد‌های عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی توصیه شد، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

او با اشاره به فسادپذیری سریع شیر و توانایی انتقال بیماری‌های مشترک از جمله سل و بروسلوز از دام به انسان از طریق شیر‌های آلوده از دامداران خواست در صورت بروز هرگونه بیماری در دام شیری، درمان تحت نظارت دکتر دامپزشک و توسط دارو‌های مجاز صورت گیرد. همچنین اصول بهداشتی در مورد بهداشت لوازم شیردوشی و سلامت افراد دست اندر کار دوشش شیر رعایت شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار