زیان ۱.۵ میلیارد یورویی لوفت‌هانزا بخاطر شیوع کرونا

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی حدود ۱.۵ میلیارد یورو سود خالص آن کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت لوفت‌هانزا، بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان، اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی میزان سود خالص آن ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۷۸ میلیارد دلار) کاهش یافته است.

در اطلاعیه‌ای که این شرکت در این خصوص امروز منتشر کرد، آمده است: «انتظار نمی‌رود تقاضا برای پرواز‌های هوایی پیش از سال ۲۰۱۴ به حالت پیش از بحران بازگردد. در سه ماهه دوم حدود ۱.۵ میلیون یورو زیان تجربه شد و کاهش هزینه‌ها هم نتوانست جبران کاهش شدید درآمد را بکند.»

در بیانیه این شرکت آمده است شیوع کرونا و کاهش تقاضای مسافرت‌های هوایی منجر به افت ۸۰ درصدی درآمد لوفت‌هانزا در مقایسه با سال قبل شده است. درآمد امسال این شرکت ۱.۹ میلیارد یورو بوده که در مقایسه با ۹.۶ میلیارد یوروی سال گذشته مبلغ بسیار کمتری است.

کارسنت اسفور، مدیرعامل لوفت‌هانزا، در این خصوص گفت «ما در حال تجربه یک رکود و وقفه در ترافیک هوایی هستیم. انتظار نداریم تا پیش از سال ۲۰۱۴ به شرایط پیش از بحران کرونا بازگردیم.»

پیش‌تر دولت آلمان اعلام کرده بود مساعدت‌هایی را برای شرکت لوفت‌هانزا که پرچمدار شرکت‌های هوایی این کشور است در نظر گرفته است. همچنین این شرکت برای جبران خسارات ناشی از کرونا حدود ۲۲ هزار نفر از کارکنان خود را برکنار کرد که این رقم ۱۶ درصد از کل ۱۳۵ هزار نیروی شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا را شامل می‌شد.

محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، لوفت‌هانزا را که شامل شرکت‌های هواپیمایی سوئیس، بروکسل و اتریش می‌شود، همانند سایر شرکت‌های هواپیمایی به زانو درآورده به طوریکه مجبور شده است ساعت کاری ۸۷ هزار کارمند خود را کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار