رهبر مخالفان نتانیاهو تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند تا بتواند اسرای خود را بازگرداند.

یائیر لاپید، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی بر لزوم اطمینان از عدم ماندن حماس در قدرت پس از پایان جنگ تاکید کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، روزنامه معاریو به نقل از لاپید نوشت: اگر توافق به معنای توقف جنگ در این مرحله است، اجازه دهید جنگ را متوقف کنند و ربوده شدگان را به وطن بازگردانند. 

او افزود: گروه‌های نظامی موفق به بازگرداندن تنها یک زن ربوده شده از آغاز جنگ شده اند. ربوده شدگان در غزه هر روز جان خود را از دست می‌دهند و ما باید برای بازگرداندن آنها به توافق برسیم. از سویی دیگر این دولت و باید مسئولیت بازگشت اسرا و شکست مفتضحانه خود را به عهده بگیرد.

 لاپید بن گویر و اسموتریچ را متهم کرد که خواهان حکومت نظامی در غزه هستند و برای اسرا اهمیتی قائل نیستند، بر نیاز اسرائیل به طرحی برای روز بعد از جنگ تاکید کرد و هشدار داد که اگر حماس طرحی را ارائه نکند، جایگیزینی وجود نخواهد داشت.

دیروز، دوشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فاش کرد که تحت فشار ائتلاف دولتی برای افشای جزئیات معامله مبادلاتی با حماس است.

نتانیاهو در بیانیه‌ای به اعضای کمیته روابط خارجی و امنیت در کنست گفت: این ادعا که ما بدون دستیابی به شرایط خود با آتش‌بس موافقت کرده‌ایم صحت ندارد.

 نتانیاهو توضیح داد که رژیم صهیونیستی می‌تواند جنگ را تنها به مدت ۴۲ روز متوقف کند تا اسرای خود را که توسط حماس در نوار غزه نگهداری می‌شوند، بازگرداند، بدون اینکه از آنچه او به عنوان پیروزی مطلق یاد کرد، دست بردارد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار