وزیر اقتصاد آلمان قول داد در شرایطی که شرکت هوایی لوفت‌هانزا به دلیل شیوع کرونا با فشار مالی شدید روبروست، نمی‌گذارد این شرکت هوایی به فروش برود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «پیتر آلتایر» وزیر اقتصاد آلمان وعده داده است در میان شیوع ویروس کرونا دولت تلاش خواهد کرد شرکت هوایی لوفت‌هانزا را که پرچم‌دار شرکت‌هایی هوایی این کشور است پا برجا نگه‌دارد.

آلتایر در این خصوص امروز به یک روزنامه آلمانی گفت: «لوفت‌هانزا، مانند سایر شرکت ها، بخشی از نقره خانوادگی در اقتصاد ماست. به همین دلیل ما از فروش این شرکت جلوگیری می‌کنیم.»

وزیر اقتصاد آلمان همچنین قول داد که دولت در برابر سرمایه گذاران خارجی که تصور می‌کنند می‌توانند با قیمت‌های پایین به سراغ شرکت‌های مشهور و بزرگ آلمانی بیایند خواهد ایستاد.

این بیانیه چند روز پس از گزارش اشپیگل مبنی بر اینکه لوفت‌هانزا به دنبال دریافت ۱۰ میلیارد یورو (۱۰.۷ میلیارد دلار) مساعده از دولت است تا مانع ورشکستگی آن شود منتشر شد. این مجله آلمانی همچنین به شکایات شرکت هواپیمایی این کشور از شیوع کرونا پرداخت که سبب شده است در هر ساعت به میزان یک میلیون یورو (۱.۰۷ میلیارد دلار) متضرر شوند.

طبق این گزارش، پیش بینی شده است که دولت بیش از نیمی از سهام لوفت‌هانزا، یعنی ۵.۵ میلیارد یورو (۵.۹ میلیارد دلار) را به عنوان یک شریک، با بازده تضمین شده مبلغ ۹ ٪، در اختیار بگیرد.

پیش از این شرکت لوفت‌هانزا اعلام کرده بود نیمی از پرواز‌های خود را در هفته‌های آینده لغو می‌کند. این غول هواپیمایی آلمان روز جمعه اعلام کرد این اقدام شامل لغو پرواز شعبات این شرکت در بلژیک موسوم به بروکسل ایرلاینز نیز خواهد بود.

کرونا در آلمان تاکنون بیش از ۱۶۸ هزار نفر را مبتلا کرده و بیش از هفت هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار