طبق اطلاعات سازمان «دبلیو پی آر» دونالد ترامپ به دلیل سابقه کیفری ممکن است برای ورود به حدود ۴۰ کشور مجوز دریافت کند.

پورتال سازمان آماری جمعیت جهانی «دبلیو پی آر» World Population Review اعلام کرد وضعیت محکومیت ممکن است دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را از فرصت بازدید آزادانه از ۳۷ کشور از جمله انگلیس، کانادا و چین محروم کند. 

به گفته این مجله، طبق قوانین ملی، ورود محکومان به کشور‌هایی مانند آرژانتین، ایران، هند، چین و آفریقای جنوبی «ممنوع» است. امکان ورود به استرالیا، انگلیس، کانادا و نیوزلند نیز «محدود» است.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، حتی در صورت بازگشت دونالد ترامپ به سمت ریاست جمهوری آمریکا، ممکن است با این ممنوعیت و نیاز به درخواست مجوز ویژه از مقامات کشور‌های خارجی برای سفر مواجه شود. 

این مجله یادآور شد که پرونده ترامپ برای سیاست آمریکا چیز جدیدی نخواهد بود، زیرا جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا (۲۰۰۱-۲۰۰۹) قبلاً به دلیل دستگیری به دلیل رانندگی در حالت مستی در دهه ۱۹۷۰ با محدودیت‌هایی برای ورود به کانادا مواجه شده بود و مجبور شد برای بازدید از خاک کانادا درخواست مجوزکند. 

در ۳۰ ماه مه، هیات منصفه دادگاه کیفری نیویورک، ترامپ را که در تمام ۳۴ اتهامی که به او وارد شده بود مجرم شناخت. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که یک رئیس جمهور سابق در جرایم کیفری گناهکار شناخته می‌شود. ترامپ مدعی شده که بی‌گناه است و افراد درگیر در محکومیت او «بیمار» هستند.

در ۳۱ مه، فاکس نیوز گزارش داد که ترامپ همچنان می‌تواند برای ریاست جمهوری نامزد شود، زیرا قانون اساسی آمریکا بر اساس سوابق جنایی محدودیتی برای نامزد‌های ریاست جمهوری اعمال نمی‌کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
وقتی در کشور ما افراد خدمتگزار توسط ...حذف میشن چرا ایشان نبایستی تردد کنه . اگر این آقا واقعا تبهکار باشه پس بزارین بره کشورهای دیگه شاید یک نفر جوانمرد پیدا بشه گردن ایشونو بشکنه
Italy
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
میترسید ترامپ بیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
خودش میترسد که جایی برود
چونکه بخاطر جنایت جنگی و نسل کشی
دستگیر میشه .دلقک عجوز
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
اگر ترامپ رئیس جمهور امریکا شد همان ۴۰ کشور برایش فرش قرمز پهن می‌کنند و به او تعظیم خواهند کرد.
فعلا بجز تعداد انگشت شمار ، تمام کشورها # نوکر آمریکا هستند. در راس نوکران آمریکا، اروپاست و کشورهای عربی منطقه . بجز سوریه و یمن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
ترامپ دیوووانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
ترامپ برای من و تو دیوانه است اما برای مردمش بهترین رئیس جمهور دنیاست
آخرین اخبار