افزایش ۳۸ درصدی مصرف آب در تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ازافزایش ۳۸ درصدی مصرف آب در تبریز خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه ، با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی تولید آب شرب در سال جاری، گفت: گزارش‌ها افزایش ۵ تا ۶ درصدی مصرف آب را پیش‌بینی می‌کرد، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، مصرف آب در تبریز ۳۸ درصد افزایش یافت.

او  با بیان اینکه این افزایش شدید، موجب قطعی آب در هفته‌های گذشته شد، افزود: خوشبختانه با هماهنگی، پیگیری و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و اقداماتی نظیر تقویت ایستگاه‌ها و افزایش ظرفیت برداشت آب، فعلا این مشکل رفع شده است.

او حل قطعی مشکل کمبود آب شرب تبریز را در گرو اجرای طرح انتقال آب ارس دانست و گفت: در سال ۹۶ و پس از تصویب شورای اقتصاد، موضوع تأمین اعتبار این طرح از طریق فاینانس مطرح شد، اما به دلیل تحریم‌ها امکان این کار فراهم نشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برآورد اعتبار این طرح، ۶۸۸ میلیون یورو است، افزود: تأمین این اعتبار از توان اعتبارات دولتی خارج است و باید از طریق فاینانس تأمین کنیم که پیگیری‌ها در این زمینه انجام می‌شود.

رحمتی  از اقداماتی نظیر افزایش ظرفیت برداشت از منابع آبی، هدایت صنایع و برخی از مشترکان واقع در مسیر انتقال آب زرینه‌رود به سمت استفاده از آب چاه، حفر چاه‌های جدید، تقویت ایستگاه‌های توزیع و تکمیل خط انتقال آب نهند به تبریز به عنوان راه‌حل‌های کوتاه‌مدت برای تأمین آب شرب مورد نیاز شهروندان تبریزی نام برد و گفت: انتقال آب ارس، راه‌حل مطمئن و اساسی این موضوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار