حفرچاه اکتشافی در دامنه جنوبی بزقوش برای تامین آب شرب میانه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از حفر یک حلقه چاه اکتشافی در دامنه جنوبی کوه بزقوش برای تامین آب شرب کوتاه مدت شهرستان میانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در سفر یکروزه خود به شهرستان میانه و دیدار با امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که این چاه تا اتمام سد گرمی چای با هدف تأمین آب شرب کوتاه مدت حفر خواهد شد، افزود: امیدواریم نتایج خوبی در این رابطه حاصل شود.

حجت الاسلام عبدالله محمدی  امام جمعه میانه نیز در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب این شهرستان، تسریع در تأمین آب شرب و ضرورت هرچه سریع‌تر اتمام شبکه آبیاری زهکشی آیدوغموش را مورد تاکید قرار داد.

او در این سفر همچنین در جلسه مشترکی که با هدف جلب مشارکت و همکاری سرمایه‌گذاران در پروژه‌ها و تأسیسات آبی محدوده شهرستان با حضور نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، شرکت کرد و خواستار سرمایه‌گذاری آنان در پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری از جمله تکمیل سد شهریار و گرمی چای و شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش شد.

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیزدر این جلسه مشترک، با اشاره به این‌که حدود یک سوم ظرفیت‌های آبی استان و ۳۳ سد کوچک و بزرگ در این شهرستان قرار گرفته است، یادآور شد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش منابع آبی و غیرآبی این شهرستان انجام شده که قابلیت سرمایه‌گذاری بیشتر نیز دارد تا به مرحله بهره‌برداری کامل برسد.

او  در ادامه سفر خود، با فرماندار شهرستان نیز ملاقات کرده و در خصوص ظرفیت‌های منابع آب شهرستان، تأمین آب شرب میانه، سد گرمی چای، تصفیه خانه، خط انتقال آب سد شهریار و سرمایه گذاری در گردشگری سد آیدوغموش گفتگو کرد.

سرمایه‌گذاران با حضور در شبکه آبیاری زهکشی سد آیدوغموش در جریان کار‌های انجام شده، در دست انجام و ظرفیت‌های منطقه قرار گرفتند و توضیحات لازم توسط نماینده مجری طرح سد و شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش ارائه شد؛ همچنین مقرر شد که سرمایه‌گذاران بازدیدکننده ظرف یک ماه آینده مدل مالی خود را برای مشارکت ارائه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.