مشارکت روستاییان اجرای طرح‌های عمرانی را تسریع می‌کند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: مشارکت روستاییان در اجرای طرح‌های عمرانی ضمن سرعت بخشیدن به روند این طرح‌ها موجب توسعه و آبادانی روستا‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،موسوی حسینی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در بازدید از روستا‌های بخش مرکزی مراغه گفت: پروژه‌های خوبی در روستا‌های این بخش در حال اجراست و امیدواریم روند اجرای این پروژه‌ها سرعت گرفته و تعداد آن‌ها افزایش یابد.

او گفت: همکاری و تعامل اهالی و دستگاه‌های اجرایی با بخشداری در اجرای پروژه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا بخشداری مرکزی مراغه اقدامات قابل قبولی را انجام داده است.

موسوی حسینی همچنین از دستگاه‌های متولی خواست  با شناسایی نقاط حادثه خیز روستا‌های بخش مرکزی و رفع آن‌ها و همچنین آسفالت معابر روستاها، سطح رفاه و امنیت روستا‌ها را افزایش دهند.

او در بازدید از مخزن آبرسانی روستای قشلاق گفت: این مخزن ظرف مدت ۲ ماه به بهره برداری خواهد رسید و با بهره برداری از آن ۴۰۹ نفر از روستاییان از آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

او گفت: در حال حاضر خط انتقال به طول ۳ کیلومتر و نیرو رسانی به این مخزن صورت گرفته و آبفای شهرستان در حال تجهیز چاه است.

موسوی حسینی با تقدیر از عملکرد آب و فاضلاب شهرستان افزود: برای پروژه‌های آبفای سراجوی غربی در مجموع ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

او همچنین در بازدید از تصفیه خانه آب و فاضلاب مراغه گفت: مشکلی در تامین آب بهداشتی شهرستان وجود ندارد.

فرماندار مراغه همچنین در بازدید از عملیات اجرایی و ساخت مخزن زلال‌ساز پنج هزار مترمکعبی تصفیه‌خانه آب مراغه گفت: برای این پروژه هشت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

موسوی حسینی گفت: با توجه به ورود سیلاب‌های فصلی در پی بارش‌های شدید در برخی از فصول سال که منجر به افزایش کدورت آب از پشت سد علویان به تصفیه خانه آب و تاثیر در عملکرد و کارایی تصفیه خانه می‌شود، بهره برداری از این مخزن ضروری است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.