آغاز لوله گذاری خط انتقال جدید آب سد نهند به تبریز

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرسودگی تاسیسات انتقال آب سد نهند به تبریز و هدررفت آب، از آغاز عملیات لوله گذاری جدید خط انتقال آب این سد به تبریز از صبح امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی پس از بازدید از عملیات لوله‌گذاری و احداث خط انتقال آب سد نهند به تبریز، اظهار داشت: با توجه به آبگیری سد شهید مدنی در آینده نزدیک و قرارگرفتن تاسیسات انتقال قبلی در بخشی از محوطه درونی این سد، عملیات لوله گذاری و احداث تصفیه خانه جدید در این منطقه آغاز شده است و بر اساس پیش بینی در مدت سه ماه پایان می‌یابد.

او با اشاره به اینکه میزان مصرف آب به دلیل شیوع بیماری کرونا و گرمای تابستان افزایش یافته و قطعی مکرر آب شرب تبریز را به دنبال داشته است، ضمن قدردانی از صبر و بردباری مردم تبریز در مشکلات قطعی آب، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم تا هیچ گونه قطعی آب در تبریز نداشته باشیم.

او در عین حال از سهمیه بندی آب واحد‌های صنعتی پرمصرف و برخی واحد‌های دیگر برای جلوگیری از قطعی آب در شهر تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳ درصد آب شرب مورد نیاز تبریز، از سد نهند تامین می‌شود.

او  در بخش دیگری از سخنان خود، انتقال آب ارس به دشت تبریز را اصلی‌ترین سیاست استان برای تأمین آب شهر تبریز دانست و گفت: ۳۵ کیلومتر از این پروژه مهم با صرف ۴۰۰ میلیارد تومان از سال ۹۴ تا ۹۸ توسط دولت تدبیر و امید اجرا شده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: این پروژه کنار گذاشته نشده و مصوبه شورای اقتصاد برای استفاده از فاینانس خارجی برای اجرای آن در سال ۹۶ اخذ شده است.

پورمحمدی گفت: با توجه به تحریم‌ها و عدم امکان استفاده از فاینانس خارجی، سرمایه گذار جدید شناسایی و برای ادامه مراحل قانونی به بانک مرکزی معرفی شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
فقط وعده، اما در عمل هیچ.
مانند مسئله ی مترو شده که واقعا دیگر خسته کننده و خجالت آور است.