معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تاکنون بیش از ۶۳ هزار نفر در کرمان از طرح ملی شهید سلیمانی بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم بابایی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اجرای طرح ملی  شهید حاج قاسم سلیمانی (ناظران سلامت) از ابتدای آذر امسال در سراسر استان کرمان گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار اماکن از سوی نیرو‌های جوان جمعیت هلال احمر، ارزیابی شده است.

او افزود: طرح ناظران سلامت همزمان با طرح محله محور مبارزه با کرونا که به طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" نامگذاری شده است، با مشارکت اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان برای بازرسی از اصناف و تذکر  زبانی در مورد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر استان کرمان در حال برگزاری است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۶۳ هزار نفر از این طرح بهره‌مند شدند، افزود: ارزیابی اماکن و اصناف، آموزش و فرهنگ سازی با ارائه توصیه‌های بهداشتی و ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و آسیب پذیر در مواجهه با کووید ١٩ از عمده اهداف و برنامه‌های این طرح است.

بابایی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و ۷۰۰ تیم فعال در اجرای این طرح، بیان داشت: حضور در ادارات، مراکز ارائه خدمات عمومی مردمی برای نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت، ارائه آموزش‌های عمومی به کسبه و ارائه گزارش روزانه نظارتی به ستاد و مراکز بهداشت شهرستان‌ها از تعهدات هلال احمر در اجرای این طرح است.

 انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار