مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نرخ با سوادی در استان کرمان به بالای ۹۴ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به همراه اعضای شورای معاونین و کارکنان حوزه سواد آموزی استان به مناسبت هفته سواد آموزی، صبح امروز با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان دیدار و گفت و گو کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این دیدار از فعالیت و برنامه‌های آموزش و پرورش استان در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی قدردانی کرد. 

او با بیان اینکه سواد آموزی و آموزش سواد جز صدقات جاریه است، بیان کرد: هر کاری چه مثبت و چه منفی بازتابی دارد که ما متوجه آن نیستیم؛ اما آثار آن تا صد سال آینده ماندگار خواهد بود، همان طور که ثواب و پاداش سواد آموزی تا سال‌های متمادی به افراد سواد آموز می‌رسد.

 حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه سواد آموزی به افراد بی سواد، زمینه ساز ایجاد دنیایی جدید برای فرد بی سواد است، گفت: معلمان در جایگاهی هستند که هر روز چشم‌های بینایی را در سطوح مختلف به دانش آموز و سواد آموزی هدیه می‌کنند که این هدیه‌ها، اجر و پاداشی بسیار ارزشمندی دارد.

او با اشاره به اینکه، معلمی شغل انبیاست، بیان داشت: حضرت امام (ره) عالمانه به این موضوع پرداخته اند؛ چرا که معلمان، همانند پیامبران حیات می‌بخشند و انسان‌ها را از گمراهی نجات می‌دهند.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان از همدلی و تعامل ایجاد شده در حوزه سواد آموزی استان قدردانی کرد و افزود: دفاع از حق دانش آموزان و همت و پیگیری مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در شرایط فعلی، الگوی مدیریت جهادی برای فرهنگیان و مسئولان است.

احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان، نیز در این دیدار گفت: سوادآموزی و رشد نرخ سواد در کشور مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی  است که هم اکنون نرخ سواد آموزی در کشور بالای ۹۴ درصد است.

او افزود: نرخ با سوادی در استان کرمان نیز به بالای ۹۴ درصد رسیده است.

 اسکندری نسب بیان کرد: سواد آموزان دوره‌های سواد آموزی، تحکیم و انتقال را می‌گذرانند و آموزش مهارت‌های ضروری، مهم ترین راهبرد ما در حوزه سواد آموزی است.

او از راه اندازی مراکز محلی سواد آموزی در ۲۲ منطقه استان خبر داد و افزود: مهارت آموزی و آموزش مهارت‌های زندگی و ضروری مهم ترین هدف راه اندازی این مراکز است.

او با اشاره به اجرای طرح شتاب بخشی سواد آموزی در استان کرمان بیان داشت: با هماهنگی شورای پشتیبانی سواد آموزی در استان، بی سوادان محله به محله، خانه به خانه و فرد فرد شناسایی می‌شوند و آموزش می‌بینند.

اسکندری نسب از اجرای طرح بسیج سواد آموزی در استان با همکاری نهاد‌های دولتی و غیردولتی خبر داد و افزود: رشد چشمگیر سواد آموزی در چند سال اخیر نتیجه  اجرای همین طرح است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار