معاونت علمی _فناوری ریاست جمهوری از انتخاب استاد دانشگاه یزد به عنوان سرآمد علمی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سعید سرکار دبیر فدراسیون سرآمدان علمی ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از انتخاب محمد مظلوم استاد دانشکده شیمی دانشگاه یزد به عنوان یکی از سرآمدان علمی کشور در سال ۹۹ خبر داد.

او افزود: ۱۰۰ نفر از سرآمدان علمی کشور در سال ۱۳۹۹ از بین محققان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور انتخاب شده‌اند.

سرکار ادامه داد: یکی از معیار‌های مهم در انتخاب سرآمدان علمیاز سوی  این فدراسیون، ارزیابی مقالات محققان در نشریات معتبر علمی بین‌المللی بوده است و محققانی که در این نشریات و با وابستگی به یکی از مراکز علمی داخلی مقاله‌ای به چاپ رسانیده باشند، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

دبیر فدراسیون سرآمدان علمی ایران اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسته حمایتی متنوعی را برای برای حمایت از سرآمدان علمی، پیش بینی کرده است. پژوهانه نقدی، گرنت‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، حمایت از شرکت در کنگره‌های معتبر بین‌المللی و حمایت از جذب محقق پسا دکتری؛ از جمله حمایت‌های برنامه‌ریزی شده برای توسعه تحقیق و پژوهش از سوی چهره‌های علمی و نخبگان کشور است.

او افزود: هدف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه ملی سرآمدان علمی، حمایت از محققان و پژوهشگرانی است که در حال حاضر از دستاورد‌های پژوهشی معتبری برخوردار هستند. سرکار ادامه داد: در چارچوب این برنامه سعی شده است تا فرآیند هر ساله انتخاب سرآمدان علمی، باعث ایجاد یک فضای رقابت علمی و پژوهشی گردد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار