رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران از بازسازی و نوسازی سرای فرهنگی رسولیان خبر داد.

محسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: سرای فرهنگی رسولیان متعلق به دانشگاه یزد است. این بنا در کوی گلچینان یزد واقع شده و خانواده رسولیان که از خیرین اصیل یزدی هستند اقدام به مرمت و نوسازی در این محدوده کرده اند.

او افزود: این بنای فرهنگی در زمینی که سال‌ها به صورت متروکه رها شده و سبب مشکلات بهداشتی در محل شده بود، احداث می‌شود و یک اقدام حفاظتی قابل توجه در مقیاس محله محسوب می‌شود.

عباسی ادامه داد: این بنا حدود ۱۲۰۰ مترمربع زیر بنا دارد و در دو طبقه بر اساس الگوی معماری سنتی در حال مرمت و نوسازی است.
این بنا از مجموعه‌های ارزشمند یزد به شمار رفته و ارزش افزوده‌ای برای بافت در آینده قلمداد می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران اظهار داشت: سرای فرهنگی رسولیان با اعتباری بالغ بر ۵٠ میلیارد ریال در حال بازسازی بوده و شامل بخش‌های مختلفی مانند سالن آمفی تئاتر، آتلیه‌های بزرگ و بخش اداری است و به دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد ملحق می‌شود.

او با اشاره به اینکه نباید بافت تاریخی به قشر خاصی محدود شود، اظهار داشت: احداث این گونه بنا‌های فرهنگی در بافت، تنوع کاربری‌های موجود را افزایش داده و سبب افزایش تعامل کاربران، حضور اقشار مختلف مردم و ارتقا سطح فرهنگی بافت تاریخی می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار