مدیرکل میراث فرهنگی یزد گفت: امنیت منطقه بافت تاریخی یزد در شرایط رکود ناشی از کرونا بیشتر از هر زمانی به خطر افتاده است.

سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،گفت: مناطق گردشگری  شهر جهانی یزد حدود ۵ سال  روزانه ۱۰۰ بازدید داشت به همین دلیل حفاظت از مناطق گردشگری و فرهنگی وظیفه‌ای همگانی است.

او با اشاره به افزایش ناامنی در مناطق تاریخی یزد، افزود: افت صنعت گردشگری و رونق بافت تاریخی چالش‌های امنیتی بسیاری برای ساکنین و کسبه مناطق ایجاد کرده است و به دغدغه اصلی بافت تبدیل شده است، در حالی که هیچ اختیار قانونی برای حفظ امنیت انسانی مناطق متوجه میراث فرهنگی نیست.

فاطمی ادامه داد: ترافیک بافت، روشنایی و نظافت منطقه از دیگر مسائل مورد توجه بافت تاریخی یزد بوده که در سایه نبود همکاری بین دستگاه‌ها مورد غفلت واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از امکان تصویب دو قانون در حوزه مسکن اظهار امیدواری کرد و گفت: طرح مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه و واگذاری خانه‌های با مشکلات تملکی بیش از ۲۰ سال فرصت خوبی برای بهسازی و ساماندهی زیرساخت‌ها فراهم می‌کند.

 فاطمی از برنامه‌های جایگزین گردشگری در شرایط کرونا خبر داد و گردشگری مجازی و آموزش فعالان گردشگری را از فعالیت‌های موثر در فرصت به دست آمده دانست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.