رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود، استان نقش مهمی در زمینه تولید محصولات گواهی شده دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در تولید محصولات گواهی شده خوزستان نقش مهمی در این زمینه دارد و نه تنها در ۵ محصول گواهی شده مصوب بلکه در اکثر محصولات کشاورزی تولیدی جزء تولید کنندگان محصولات سالم هستیم.

او در ادامه بیان داشت: وظیفه اصلی وزارت جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذای سالم است و استان خوزستان با توجه به پتانسیل‌های موجود نقش مهمی در این زمینه دارد و حمایت دولت از تولید کنندگان با ارائه تسهیلات برای ترویج محصولات سالم لازم است.

امیری زاده افزود: ارگان‌ها و سازمان‌های دست اندرکار تولید محصولات سالم  نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و شرکت‌های دانش بنیان نیز باید جز این کارگروه قرار بگیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: مصرف سم در کشور ما نسبت به نرمال جهانی در سطح پایین تری قرار دارد و با استفاده از نیروی انسانی، کارشناسان و عوامل مهم دیگر میتوان علاوه بر ۵ محصول پرتقال، خیار گلخانه‌ای، خیار بوته‌ای، گوجه فرنگی گلخانه‌ای و گوجه فرنگی بوته‌ای در محصولات دیگر نیز به برند محصول گواهی شده دست پیدا کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.