مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: احتمال وزش باد‌های تند و رگبار باران توام با رعد و برق در استان وجود دارد که سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان از امروز تا عصر سه شنبه ۱۴ مراد ۹۹ در تمامی مناطق استان احتمال تقویت ناپایداری‌های محلی طی ساعات بعد از ظهر و عصر امروز شنبه و یکشنبه و نفوذ سامانه ناپایدار از روز دوشنبه این هفته پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به نوع تغییرات جوی استان گفت: از عمده تغییرات پیش رو می‌توان به کاهش نسبی دمای هوا از دوشنبه ۱۳ مرداد بین ۴ تا ۶ درجه سلسیوس اشاره کرد و در پی آن روند افزایشی بارش‌ها و وزش تندباد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیان کرد: با درنظر گرفتن الگوی جوی پیش رو برای دوره یاد شده وزش تند باد با سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت، رگبار باران توام با رعد و برق اشاره کرد که احتمال اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها را به دنبال خواهد داشت.

عبدالعلی‌پور تصریح کرد: از مردم انتظار داریم در راستای کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، اطراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات به ویژه در ساعات عصر و از انجام پروژه‌های عمرانی در ساعات بعد از ظهر و عصر اجتناب کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.