رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال از بارش بیش از ۳۳ میلی متری باران در مدت زمان کوتاه در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرامرز فرض الله پور رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال گفت: بارش باران شدید در خلخال موجب آبگرفتگی معابر و راه افتادن سیلاب در خیابان‌ها و معابر این شهر شد و خساراتی را به واحد‌های مسکونی، تجاری و تاسیسات زیربنایی شهرداری وارد کرد.

او افزود: بارش‌های تند و رگباری صبح امروز در این شهر موجب آبگرفتگی سطح وسیعی از معابر عمومی این شهر شد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال با بیان اینکه بارش این حجم از باران در مدت زمان کوتاه و در دومین ماه از فصل تابستان در نوع خود کم‌سابقه است، اظهار داشت: میزان بارندگی متفاوت بوده و بر اساس گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های باران‌سنجی خلخال در ایستگاه مجوره واقع در ابتدای راه خلخال - اسالم بالاترین حجم بارش گزارش شده است.

فریدون بابایی، فرماندار شهرستان خلخال هم با اشاره به بارش باران سیل‌آسای بامداد امروز گفت: میزان خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی شهرداری، راه‌های ارتباطی شهرستان، مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه توسط کارشناسان مدیریت بحران برآورد و اعلام خواهد شد.

سرپرست شهرداری خلخال نیز از آبگرفتگی و جاری شدن سیل در این شهر در پیش از ظهر امروز خبر داد و افزود: بارش شدید باران در موجب آبگرفتگی خیابان‌های ولیعصر، شهید رجایی، شهرک صنعتی، باکری و بلوار یادگاران امام، شهرک جانبازان، شهید مدنی، آیت‌الله کاشانی، شهید مظفر عزیزی، منطقه علم‌الهدا و چند کوچه شد.

فرهاد خوگر افزود: آبگرفتگی معابر نیز موجب اختلال در تردد شهروندان شد که حضور بموقع نیرو‌های خدمات شهری و آتش‌نشانی شهرداری و بازگشایی کانال‌های مسدود شده از سیلاب مسیر‌های مسدود شده ناشی از سیل بازگشایی و خودرو‌های متوقف در ۲ سمت راه‌بندان سیل به مسیر‌های خود هدایت و راه‌بندان پس از یک ساعت تلاش رفع شد.

او اظهار داشت: سیلاب حاصل از باران علاوه بر وارد کردن خسارت به تاسیسات زیربنایی شهرداری وارد چندین واحد مسکونی و تجاری در خلخال شد و یک خانه مسکونی را نیز دچار آسیب جدی کرد.

سرپرست شهرداری خلخال افزود: به علت وارد شدن سیل به باغ‌های واقع در حاشیه رودخانه هروچایی چندین اصله درخت بزرگ تبریزی در این باغ‌ها واژگون شد و خسارات مالی به صاحبان واحد‌های مسکونی، تجاری و باغ‌های میوه خلخال وارد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.