رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: اگر چه فقه شیعه حفاظت از جان را از واجبات می‌داند، اما در همین وضعیت بحرانی هم برگزاری مراسم‌های عزاداری با تدابیری امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه اگر چه فقه شیعه حفاظت از جان را از واجبات می‌داند، اما در همین وضعیت بحرانی هم برگزاری مراسم‌های عزاداری با تدابیری امکانپذیر است و پیشنهاد داد که محل برگزاری این مراسم را به مساجد که محل اصلی تجمع مسلمانان محسوب می‌شود، هدایت کنیم.

او ضمن تبریک چهل سالگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه باید مراسم‌های مذهبی را به محلی بازگرداند که از آن فاصله گرفته‌ایم، تصریح کرد: مسجد محل نماز و نیایش و توسل و دعا و مراسم‌هایی نظیر جشن‌ها و عزاداری‌های مذهبی است، می‌توان با اعمال و رعایت دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، این مراسم را برگزار کرد.

حجت الاسلام محمد رضایی گفت: سازماندهی، نظارت و هماهنگی برگزاری مراسم‌های دینی، ملی و مذهبی بر عهده این شورا گذاشته شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: در برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی یک سیاست کلی داریم و آن هم مردمی برگزار شدن آن‌ها است.

این مقام روحانی اضافه کرد: ۴۰ سال از تاسیس نهاد تبلیغات اسلامی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌گذرد و شاید سوال این باشد که نقش این نهاد در حاکمیت دینی و جمهوری اسلامی چیست و چه ماموریت‌هایی به این شورا واگذار شده و ضرورت تشکیل و ادامه کار این شورا در چه حدی است؟

او افزود: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید در جنگ سرد قرار داشتیم و دنیا به این نتیجه رسیده بود که برای در دست گرفتن وضعیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی یک جامعه باید از حربه تبلیغات استفاده کرد و در آن زمان وضعیت جهان اسلام بسیار بحرانی بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: آن زمان صهیونیست‌ها دارای قدرت بالایی از جنگ نرم بوده و توانسته بودند با همکاری بعضی از قدرت‌های منطقه و به پشتوانه آمریکایی‌ها جای پای خود را در خاورمیانه محکم کنند و به دنبال یک استحاله فرهنگی در منطقه بودند، اما سیستم غربی و شرقی نه تنها در برابر این حرکتی که در خاورمیانه به وجود آمد بود، سکوت کرده بودند که حامی آن‌ها هم بودند.

رضایی اظهار کرد: بر همین اساس باید نهادی تشکیل می‌شد که مقابله به مثل در برابر جنگ سرد می‌کرد تا جوابگوی تحلیل‌ها، تبیین‌ها و حربه‌های فرهنگی علیه انقلاب اسلامی باشد.

او با تاکید بر اینکه نیاز هر انقلاب نوپا به نهاد‌های نوپا است و باید بر اساس اعتقاداتی که در آن جریان وجود دارد و همچنین بر اساس ماموریت‌های یک انقلاب در سطح کلان، نهاد‌هایی ساماندهی شود، اضافه کرد: باید ببینیم به لحاظ فرهنگی، امروز وضعیت تاثیرپذیری دنیا از این انقلاب تا چه میزان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس افزود: با وجود همه مشکلاتی که امروز شاهدیم و افرادی که هیچ تعهدی به انقلاب ندارند، اما می‌بینیم که چه خدماتی انقلاب اسلامی در بحث محرومیت زدایی و مناطق آسیب پذیر و روستا‌ها ارائه کرده است.

او گفت: با وجود توطئه‌های خارجی و نااهلان داخلی، اقدامات خوبی طی ۴۰ سال گذشته انجام شده و نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

رضایی با بیان اینکه از آنجا که اساس انقلاب، مسائل فرهنگی بود لذا برای اینکه هویت فرهنگی آن حفظ شود باید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاسیس می‌شد، ادامه داد: وظیفه این شورا از ابتدا معرفی شناسایی چهره‌های خارج از انقلاب بود و پس از آن جنگ تحمیلی به وجود آمد.

او بیان کرد: خدمات زیادی شورای تبلیغات اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس با پشتیبانی از جبهه‌ها و ایجاد جریان حماسی در سطح جامعه و بسیج کردن مردم و جوانان برای حضور در جنگ ارائه کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: مهم‌تر از همه این‌ها یادآوری ایام‌الله بود و روز‌های ارزشمندی که در پیروزی و تداوم انقلاب هر کدام نقطه عطفی محسوب می‌شوند.

رضایی با اشاره به وجود ۵ ستاد ثابت ذیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: ستاد دهه فجر، انتفاضه و قدس، ١٣ آبان، بصیرت و افشای حقوق بشر آمریکایی از جمله این ستاد‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین با بیان اینکه در بعضی از مناسبت‌های مذهبی بار اصلی مراسم بر زمین می‌ماند، افزود: در اساسنامه‌ای که مورد بازبینی قرار گرفته ۲ ماموریت به ماموریت‌های این شورا اضافه شده که یکی موضوع نیمه شعبان و دیگری برگزاری تجمع نماز عید فطر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.