بیات: هیئت شطرنج گیلان را با اطلاع اداره ورزش به نام خود ثبت کردم

کیومرث بیات، رئیس سابق هیئت شطرنج استان گیلان، که به تازگی از سمت خود استعفا کرده است، درباره ثبت هیئت گیلان توضیحاتی را بیان کرد.

کیومرث بیات، رئیس پیشین هیئت شطرنج استان گیلان، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع ثبت هیئت شطرنج استان گیلان را به نام خود و با اختیارات نامحدود تائید کرد و گفت: زمانی که دستوری مبنی بر این که هیئت‌های استانی باید به ثبت برسند ابلاغ شد، اولین تجربه وزارت ورزش در این بخش بود. هیچ آئین نامه‌ای برای نحوه این اقدام وجود نداشت. تنها به هیئت‌های استانی گفته شد کار ثبت را انجام دهید و هر کدام از هیئت‌ها نیز به یک شکل متفاوت این کار را انجام داده اند.

بیات ادامه داد: من از یک فرد کارکشته خواستم و او هم به این شکل هیئت گیلان را به نام من به ثبت رسانده است.

رئیس سابق هیئت شطرنج استان گیلان افزود: این کار با دستور و اطلاع مراجع بالادستی انجام شده است، اما آئین نامه‌ای در این زمینه وجود نداشت.

بیات تصریح کرد: ما از اداره ورزش به اداره ثبت شرکت‌ها نامه دریافت کردیم. در نامه، شخص من را به عنوان شخصی که باید هیئت شطرنج گیلان را به ثبت برساند معرفی کردند. دیگر استان‌ها نیز این اقدام را انجام دادند، اما هر هیئتی به یک شکل این کار را پیگیری کرده است.

او گفت: در حال حاضر وزارت ورزش این موضوع را متوجه شده است و از هیئت‌ها دعوت کرده برای اصلاح اساسنامه گرد هم بیایند.

کیومرث بیات بیان کرد: حساب هیئت شطرنج استان گیلان هم به همین دلیل باز نمی‌شد. در اساسنامه ما ذکر شده که مدیرعامل کیومرث بیات و حق امضای چک هم با من است. در حال حاضر شخص دیگری به غیر از من حق امضاء ندارد، تا زمانی که اساسنامه اصلاح شود.

بیات در پایان تاکید کرد: من استعفاء کردم، اما با اداره کل ورزش تعامل بسیار مناسبی دارم و هرطور که بخواهند این موضوع را تغییر خواهم داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار