رئیس شطرنج یکی از استان‌های شمالی، هیئت را به نام خودش کرد.

مظلومیت بی پایان شطرنج کشورمانبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون شطرنج در یک سال اخیر، با حواشی خاصی رو به رو بوده است. این حواشی گاهی به دلیل کوتاهی مدیریت فدراسیون نبوده و دلایل دیگری دارد.

برخی چالش‌ها به دلیل کم لطفی افرادی از خانواده شطرنج رخ داده است که صحبت درباره نیت و اهدافشان را به خود این افراد می‌سپاریم.

شاید قابل باور نباشد، اما متاسفانه رئیس شطرنج یکی از استان های شمالی، هیئت را به نام خود ثبت کرده است.

ظاهرا آقای رئیس با مراجعه به اداره ثبت شرکت‌های استان مذکور، هیئت شطرنجی که ریاست آن را بر عهده داشته است با اختیارات نامحدود به نام خود ثبت کرده است. جالب تر آن است که او پس از این اقدام، از سمت خود نیز کناره گیری کرده است.

فدراسیون شطرنج پس از مواجهه با مشکل برای باز شدن حساب هیئت شطرنج این استان، با دفتر حقوقی وزارت ورزش وارد مکاتبه شده و شکایت کرده است. البته این موضوع، همچنان در حال پیگیری است.

نکته قابل تامل آن است که این رئیس هیئت که فرزندش نیز با حواشی خاصی ایران را ترک کرد، با چه هدفی این کار را انجام داده است و آیا متولیان امر، نمی‌دانستند که هیئت شطرنج یک استان، متعلق به یک شخص نیست و نمی‌تواند به نام یک شخص حقیقی ثبت شود؟

به نظر می‌رسد این موضوع نیازمند پیگیری و بررسی مراجع قضایی و ذی صلاح است تا احیانا دیگر افراد ذی نفع در این موضوع هم شناسایی شده و با آن‌ها برخورد قانونی و عادلانه صورت بگیرد. شاید اقدامات قاطعانه نقطه پایانی برای ظلم به شطرنج کشورمان باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.