رئیس سازمان سنجش درباره رعایت شیوه‌نامه بهداشتی کنکور دکتری و حواشی مربوط به این آزمون پرداخت.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به بیان توضیحاتی درباره میزان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی،  بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور، میزان تقلب در جلسه آزمون، به همراه داشتن گوشی در حوزه های امتحانی و امنیت آزمون دکتری ناپیوسته (PHD) سال ۱۳۹۹ پرداخت.

بیرون بردن دفترچه سوالات کنکور مشکلی ایجاد نمی‌کند

خدایی درباره بیرون بردن سوالات کنکور از جلسه و عکس گرفتن از برگه سوالات و منتشر کردن آن‌ها در فضای مجازی توسط داوطلبان اظهار کرد: یک مورد عکس از برگه سوالات منتشر شد که ادعا شده بود در جلسه کنکور گرفته شده در صورتی که خود داوطلب اذعان به فریب مراقب آزمون کرده و توانسته دفترچه سوالات را به بیرون از محل آزمون منتقل کند. در این زمان آزمون تمام شده بود و بعد از آزمون سازمان سنجش هم دفترچه سوالات را منتشر می‌کند و این موارد مشکلی ایجاد نکرده و خدشه‌ای به امنیت آزمون نمی‌زند.

بازرسی بدنی کنکور با استفاده از راکت انجام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درباره نحوه بازرسی بدنی نیز بیان کرد: امسال بر خلاف سال‌‌های گذشته که بازرسی بدنی به صورت فیزیکی صورت می‌گرفت، با استفاده از راکت‌‌های مخصوص و به صورت دقیق در تمام حوزه‌ ها انجام شد.


بیشتر بخوانید


بردن گوشی تلفن همراه به صورت گسترده به داخل حوزه‌های امتحانی

معاون وزیر علوم در ادامه درباره  انتقادها به بردن گوشی تلفن همراه به صورت گسترده به داخل حوزه‌های امتحانی نیز اضافه کرد: همیشه افرادی هستند که تخلف می‌‌کنند در سال‌‌های گذشته هم برخی داوطلبان علیرغم انجام بازرسی بدنی از طریق روش‌هایی تلفن همراه به داخل جلسه می ‌بردند. متخلف، متخلف است و سال‌‌های گذشته هم از این دست اتفاقات داشته‌ایم. در هر آزمون از این تخلفات موردی پیش می‌آید.

او در ادامه تاکید کرد: راکت های بازرسی داوطلبان افرادی را که گوشی موبایل به همراه داشته باشند مشخص می ‌کند.

پروتکل‌های بهداشتی و امنیت کنکور دکتری خدشه دار نشد

تلفن همراه سیاوش یزدانی قبل از توزیع سوالات ضبط شد

رئیس سازمان سنجش در ادامه درباره محرومیت سیاوش یزدانی مدافع تیم استقلال از کنکور دکتری نیز گفت: این بازیکن تیم استقلال ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه صبح که هنوز سوالات بین داوطلبان توزیع نشده بود از کارت ورود به جلسه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام استوری منتشر کرد در حالی که آزمون ساعت ۸ و نیم شروع و سوالات پخش می‌شود. قبل از اینکه این موضوع رسانه‌ای شده و سوالات توزیع شود گوشی همراه سیاوش یزدانی توسط مراقبان آزمون ضبط شد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: بر اساس قوانین سازمان سنجش به همراه بردن گوشی تلفن همراه به صورت خاموش هم تخلف است و استفاده از آن باعث تشدید مجازات می‌شود.

تعدادی از داوطلبان در حین تخلف  شناسایی شدند

خدایی درباره میزان تخلفات در کنکور دکتری نیز توضیح داد: در آزمون دکتری ۹۹ تعدادی از داوطلبان در حین تخلف شناسایی شدند که این موضوع صورت جلسه شده است. این تخلفات به هیات بدوی تخلفات ارجاع شده و در آنجا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس به رای گذاشته می‌شود.

پروتکل‌های بهداشتی و امنیت کنکور دکتری خدشه دار نشد

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری

رئیس سازمان سنجش درباره میزان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در کنکور دکتری نیز توضیح داد: شیوه‌نامه بهداشتی برای برگزاری کنکور ابلاغ شد و همه داوطلبان باید از ماسک استفاده می‌کردند. تمامی مسائل بهداشتی به داوطلبان و حوزه‌ها ابلاغ شده بود اما اینکه در کل روند اجرای یک پروژه ملی چند عکس منتشر شود که داوطلبی ماسک خود را برای چند لحظه پایین آورده که به عنوان مثال آب بخورد نمی‌شود کل روند آزمون را زیر سوال برد.

خدایی اضافه کرد: از همه حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها خواسته ایم که از فرآیند ورود داوطلب تا خروج آن‌ها فیلم تهیه کنند و برای سازمان ارسال کنند که از روز جمعه ۱۰ مرداد به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش برای مشاهده عموم قرار می‌گیرد.

عکس سایر آزمون ها به کنکور دکتری منتسب شد

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: اتفاق دیگری که افتاده این است که از سایر آزمون‌ها و یا آزمون‌های قدیمی عکس منتشر می‌کنند و اظهار می‌کنند که کنکور دکتری ۹۹ سازمان سنجش است. نمی‌توان آن‌ها را صحت سنجی کرد.

واکنش رئیس سازمان سنجش به راحت بودن تقلب در کنکور دکتری

خدایی در ادامه درباره اظهارات برخی داوطلبان درباره راحت بودن تقلب نیز می‌گوید: این مسائل ادعاست و سایر داوطلبان اگر تخلفی در آزمون دیده‌اند با سند به سازمان سنجش گزارش کنند، این گزارش‌ها بررسی می‌شود و اگر تخلفی صورت گرفته باشد پیگیری می‌شود. یکی از فرآیند‌های کنترل سازمان سنجش بر صحت سنجی و اعتبار گزارش‌های مردمی تخلف در آزمون است. اگر داوطلبی با تخلفی برخورد کرده گزارش کند، این مسائل را بررسی و در صورت تائید تخلف حتما با داوطلبان متخلف برخورد می‌کنیم.

با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی صحت و سلامت آزمون خدشه دار نشده است

او در ادامه بیان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صحت و سلامت آزمون خدشه دار نشده است. در این زمینه به میزان زیادی افراط شده است. اخبار نادرست و غیر مستند در این رابطه خیلی زیاد است. به عنوان مثال عکس آزمون استعداد درخشان که تجمع خانواده‌‌ها را رو به روی محل برگزاری آزمون نشان می‌دهد، به کنکور دکتری منتسب کردند؛ تا اطلاعات درست اعلام نشود نمی‌توان این اظهارات و عکس و فیلم‌ها را صحت سنجی کرد.

خدایی در ادامه تاکید کرد: از داوطلبان استدعا داریم اگر تخلفی دیده اند در گزارش تخلفات سازمان سنجش ثبت کنند تا به آن‌ها رسیدگی کنیم.

فرآیند تشخیص چهره در کنکور دکتری

رئیس سازمان سنجش در ادامه درباره تشخیص چهره در این آزمون و اظهارات برخی داوطلبان که می‌توان با توجه به رعایت فاصله اجتماعی برای تشخیص چهره در کنکور‌ها افراد دیگری جز داوطلب حاضر شود نیز گفت: تشخیص چهره در کنکور دکتری حذف نشده بود و همانند سنوات قبل انجام شد. در این شرایط وقتی مراقبان نزدیک بشوند، داوطلبان می‌گویند شیوه‌نامه رعایت نشد و وقتی به داوطلب نزدیک نشوند شاهد اظهارات اینچنینی هستیم. در کل فضای مجازی حدود ۴ الی ۵ تصویر داوطلب بدون عکس و یک فیلم از بیمارستان طالقانی در حال دست به دست شدن است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
من حاضرم برم کنکور اما خودت هم بیای 4 ساعت بنشینی صندلی کناری
ببینم توی گرما 4 ساعت حاضری که برای ما نسخه میپیچی؟
برگزاری کنکور توی این هوا به طور 100 درصدی به نفع بچه های شمال کشور هست که هوای خنک تری دارن!
نه جنوب کشور که یا باید گرما بکشیم یا کولر روشن بشه و کرونا بگیریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
میگه عکسه استعداد های درخشان رو ربط دادن به دکترا. چ فرقی کرد الان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تجمع تجمعه. چه دمه دره حوزه ی استعداد های درخشان.چه دکترا. عوضه اینکه بیاد عذرخواهی کنه و خجالت بکشه الکی داره همه چیو توجیه میکنه.
ینی من فقط در صورتی میتونم توجیهاشو بپذیرم که تو هر کدوم از حوزه ها(مخصوص شهرستان) بچه های مسئولین بین بقیه حضور داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
اقای خدایی من میرم کنکورمو میدم و ۴۰۰ دقیقه پشت صندلیم میشینم ولی اگر اتفاقی واسه خودمو خانوادم بیوفته من شما وسازمان سنجشو مقصر میدونم وباید جوابگو باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
تقلب که در هر صورت می کنن ولی امیدوارم اونایی که تقلب می کنن و حق ما رو که اینقدر زحمت کشیدیم از بین میبرن ثمره این مدرکشون رو نخورن و نبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
من امروز آزمون داشتم.بازرسی بدنی انجام شد البته با دستکش و الکل.اثر انگشت هم گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
من دیروز کنکور دکتری داشتم اثر انگشت نگرفتن با راکت هم بازرسی بدنی شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
پروتکل های بهداشتی آزمون های دکتری و تیزهوشان در بندرعباس به هیچ وجه رعایت نشد
Germany
وحید سلطانی
۱۳:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
اقا از دکتر خدایی بپرسید اگ خودت کنکور داشتی و ی سال پرقدرت درس میخوندی بااین شرایط میرفتی کنکور بدی؟
توروخدا پیگیری کنید
منی ک اینهمه درس خوندم چرا باید استرس کرونا و ماسک جلو کیفیت کنکورمو بگیره ؟چرا باید جون خانوادمو بخطر بندازم؟برامنی ک درس خوندم ی ماه بیشتر تحمل کنم راحت تره یا با ماسک و ویروس جنگیدن؟اگ ویروسه براهمه ویروس باشه خود دکتر خدایی نمیره سرجلسه ب این شلوغی تو کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس واقعا
۱۶:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
شما واقعا یک سال پررررررقدرت درس خوندی؟!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
ایراد از حوزه امتحانی شماست نمیشه به همه برچسب زد
در ضمن همون جا تذکر میدادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز ناشناس واقعا.....کسی نگفت قضاوتش کنی یا فکر دیگه ای کنی اینجا فقط مینویسیم و معلوم نیست راسته یا نه ولی صرفا واسه جواب دادن مقابله نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
مافیا میخواد کنکور جلو باشه تا بتونه سریع کتاب و کلاس سال بعدشو شروع کنه و بگه اره سوالای ما توی کنکور بود
قلمچی هم بگه هر کی اینجا بوده تک رقمی شده!
Netherlands (Kingdom of the)
aaa
۱۱:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
این چیزی که میگی خیلی جزئیه هر چی کنکور زودتر برگزار شه تعدادی میرن دانشگاه به طور مثال تو رشته تجربی از 900 هزار نفر بگیم 150 هزار نفر میرن دانشگاه بعد بگیم 100 هزار نفرم برن سربازی 100 هزار نفرم برن دنبال کار پس به طور کلی 550 هزار نفر پشت کنکور میمونن که کلی پول میتونن ازشون در بیارن چون هرچی زودتر ازمون بدن زودترم معلوم میشه کیا پشت کنکورین زودترم میان برای ثبت نام ازموناشون و پول بیشتری گیر میارن چون ازمون بیشتری مبدن به نسبت اینکه کنکور دیر تر برگذار شه
مهم ترین دلیل مافیا همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
نمیتوان تشخیص داد؟
چی فرض کرده مارو؟؟ مگه سال های قبل ماسک میزدن؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
خوب که یعنی چی؟کاملارعایت شد،معلومه،نمایندگان هم فهمیدن چه شده!!!!!کاملارعایت شده نخیربه هیچ وجه
Iran (Islamic Republic of)
پدر فرزند کنکوری
۱۳:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
کنکور دکترا برگزار شد و جمعیت تقریبا یک میلیونی شرکت کنندگان و خانواده هاشون یه نفس راحت کشیدن، الحق و الانصاف خوب رعایت شد، بعضی مشکلات کوچک را بزرگ می کنن، چون اینها هدفشون آزمون نبود، نه به تعویق هر آزمونی
Denmark
احسان
۱۸:۴۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
از مافیای کنکوری؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
وا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
چرا قبول نمی کنید که پروتکل ها انچنان که می بایست رعایت نشد چرا میخواهید به خاطر پول و زور‌مافیا کنکور جان انسان ها را به خطر بیندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
چرا قبول نمی کنید که پروتکل ها انچنان که می بایست رعایت نشد چرا میخواهید به خاطر پول و زور‌مافیا کنکور جان انسان ها را به خطر بیندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
آقای خدایی هیچ پروتکلی رعایت نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
من شرکت کردم خدا کنه نگرفته باشم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
این فوتبالیست متقلّب دکتری میخواد چکار؟؟؟!! بره خارج سر اونا رو هم کلاه بذاره!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
به کجا گزارش بشه کی حوصله ادامه دردسر داره
شنودهایی که تو گوش میزارن فراموش نشه
راکت کجا بود فقط مخصوص تهران بود احتمالا
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۶:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
من شهرستان آزمون داشتم راکت بود.
ولی انصافا اونی که تو تلویزیون نشون داد با اونی که ما دیدیم متفاوت بود.
Iran (Islamic Republic of)
فئزه
۰۹:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
سازمان سنجش مردود شد جون ما براشون بی ارزشه به خاطر منافع مادی کنکور رو با مسخره بازی گرفتن هیچ کس نفهمید چی داره مینویسه و همه سوالات رو باهم چک می کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
وقتی حوزه امتحانی دانشگاه فردوسی تهویه مناسبی نداشت و تا آخر امتحان از گرما و کرونا دررعذاب بودیم
وقتی در یک کلاس۲۱ نفر چینش شده بوددر جالی که گفته می شود اجتماع نباید بیش از ده نفر باشدو.........
این ها همه حتما فضا سازی است در خواب رخ داده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۲۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
چه راحت میگین هر سال تخلف صورت میگیره ، واقعا خجالت آوره ، و اینکه پایین اوردن ماسک برای آب خوردن نبوده و کلا اکثریت ماسک هاشون پایین بوده
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۶:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
خب خیلی زشته. آزمون دکتری بود نه کنکور سراسری که کم سن و سال باشن و بگیم هنوز یه بچگیهایی دارن. وقتی کسی به این مرحله رسیده و رعایت نمیکنه مشکل اول به خودش برمیگرده.
تو اینکه باید مراقبت بشه و کم نذارن در مراقبت و رعایت پروتکل ها شکی نیست. و اولین رعایت کنندگان هم باید خود داوطلبین باشن. دیگه ماسک زدن و رعایت برخی اصول بهداشتی فردی هست . بعضیا طوری رفتار میکنن که برا اون هم قانون بذارن که اگه کسی رعایت نکرد اخراج بشه از جلسه. واقعا بعصی رفتار ها در شأن کسی که به این مرحله رسیده و قراره دکتری بخونه نیست.
و از این ور هم هست که رعایت پروتکل ها باید همه جا یکسان باشه. نه بعضی جاها و بعضی دانشگاهها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
متاسفانه. دکترای. متخلف و احیانا متقلب ، به جامعه تزیق میشوند ... اینهائی که محاکمه میشوند .. صحبت اقای دکتر فراوون است ...
همها ن قیم خوب بود .. یک لیسانس سوادی بالاتر از دکتر فعلی داشت و چند پایتن نامکه در حین کار مینوشت ، یعنی کارس بود .. دکتر دکتر هم معنی نداشت و دنبالش نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
کاملا قانع کننده بود آقای دکتر خدایی!!! تا 2 هفته دیگه نتیجه رعایت حداکثری پروتکل هاتونو میبینیم
Spain
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
همه بچه های دکتری و خونواده شون دیدن وضعیت چطور بود
Germany
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
اگه سنگ هم بود تا حالا 100 بار از خجالت آب شده بود
Germany
محمد
۰۸:۴۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
اینو نگی چی بگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
میشه پروتکل را رو تو شهرستانا به دقت بررسی کنید اقای دکتر حوزه فقط دانشگاه شریف نیست خیال کنید بچتون تو یکی از شهرستانا میخواد امتحان بده تو روخدا رعایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
میشه پروتکل را رو تو شهرستانا به دقت بررسی کنید اقای دکتر حوزه فقط دانشگاه شریف نیست خیال کنید بچتون تو یکی از شهرستانا میخواد امتحان بده تو روخدا رعایت کنید
Germany
نگین
۰۸:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
خلاصه اش این بود کرونایی های که فوت کردند در جلسه دکترا زنده شدند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
حالا یک سال آزمون برگزار نکنید چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
تو سایت ها پر از عکس عدم پروتکل بهداشتیه ، چطور این همه تخلف ندیدن ، عدم رعایت فاصله ها ، فضا هایی پنجره نداره ، حوزه های امتحانی پر از جمعیت
این یه واقعییته
آخرین اخبار