آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه باید یاد شهدا را زنده نگه داریم گفت: وصیت‌نامه شهدا چراغ راه آیندگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و همچنین جمعی از رزمندگان عملیات مرصاد و ارشد نظامی آجا در استان سمنان با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و باید یاد شهدا را زنده نگه داریم گفت: حق شهدا ادا شدنی نیست، اما می‌توان یاد آن‌ها را گرامی داشت.

او با بیان اینکه وصیت نامه شهدا چراغ راه است ابراز کرد: همه وظیفه داریم تا وصیت نامه شهدا را مطالعه کنیم لذا در کنار محافل خاطره گویی بخشی از وصیت نامه شهدا به خصوص شهیدان نوجوان بازخوانی تا نسل امروز با اندیشه‌های رزمندگان آشنا شوند.

سرهنگ محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس اعتقاد قلبی آن‌ها به خدا و اخلاص، خود باوری، مقاومت و ایستادگی، شجاعت، سلحشوری و پیروی محض از ولایت بود گفت: عملیات غرور آفرین مرصاد و کارنامه درخشان تیپ مستقل ۱۲ قائم (عج) استان سمنان یکی از افتخارات استان محسوب می‌شود.

او بیان کرد: رزمندگان استان سمنان در عملیات مرصاد از خود سابقه‌ای درخشان برجای گذاشتند که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر سال ۸۵ خود به سمنان به نیکی از آن یاد کردند از سوی دیگر این استان بیشترین شهید را در عملیات مرصاد تقدیم انقلاب اسلامی کرده و ایستادگی رزمندگان ما ستودنی بوده است.

سرهنگ سلامی تصریح کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی برای تمامی سال در نظر گرفته‌ایم و تاکنون نیز دو هزار برنامه به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده که مشارکت و حضور فعال اقشار، اصناف و دستگاه‌ها اجرایی با محوریت مردم و جوانان از اهداف برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در بازه زمانی سوم خرداد تا ایام دهه فجر است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار