امام جمعه کرمانشاه از همه مسئولین خواست در شرایط اقتصادی فعلی برای ترویج ازدواج آسان در جامعه تلاش کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه از نهاد خانواده به عنوان مهمترین اصل و پایه اجتماع یاد کرد و گفت : تحکیم بنیان خانواده در نهایت به ایجاد یک اجتماع پایدار و منسجم می‌انجامد.

او از ازدواج به عنوان بنیان خانواده یاد کرد و گفت : هرچه ازدواج‌ها آسان شده و بیشتر شود، خانواده‌های بیشتری در جامعه ایجاد می‌شود و همه باید در این زمینه تلاش کنند.

او افزود: در حال حاضر و بویژه با شرایط اقتصادی فعلی خانواده‌ها باید امر ازدواج، بحث مهریه و جهیزیه را آسان بگیرند تا جوانان بتوانند به راحتی تشکیل خانواده دهند.

آیت الله علما ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا زمینه ازدواج آسان در جامعه فراهم شود.

امام جمعه کرمانشاه مشاوره در امر ازدواج را امری مهم و ضروری دانست وافزود: قدمت مشاوره‌های امروزی شاید به ۱۰۰ سال نرسد، اما از ۱۴۰۰ سال پیش این مهم همواره مورد تاکید اسلام و ائمه اطهار (ع) بوده است.

او افزود: در قرآن کریم نیز تعبیر زیبایی از همسران صورت گرفته، به نحوی که همسران را لباس یکدیگر خطاب کرده است. همه می‌دانیم لباس هم به انسان زیبایی می‌دهد و هم انسان را از سرما و گرما محفوظ می‌دارد و همسران هم همینگونه‌اند، به نحوی که زینت یکدیگر بوده و یکدیگر را محافظت می‌کنند.

آیت الله علما با قدردانی از تمام دست اندرکاران راه اندازی این فرهنگسرا گفت: باید قدردان تمام کسانی بود که گامی در جهت تحکیم بنیان خانواده و تسهیل ازدواج برمی دارند و همه باید در این مسیر تلاش کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.